dimarts, 14 d’abril del 2020

1r - COMENÇA EL TERCER TRIMESTRE I PARLEM DE LES EMOCIONS.

Benvolgudes nenes i nens,

Estem molt contentes de tornar a compartir noves estones amb vosaltres. Esperem que estigueu amb bona salut, que tot hagi anat bé durant les vacances i que hagueu gaudit molt amb la família.

Comencem el tercer trimestre i ara és el moment de continuar amb la nostra rutina diària de fer feines d’escola.

Avui dimarts, la senyoreta Isabel de religió i les senyoretes Úrsula i Encarna us hem preparat unes activitats que esperem que us agradin.

Els nens i nenes que feu religió haureu de fer les activitats que ha preparat la senyoreta Isabel i els nens i nenes que feu valors haureu de fer les altres activitats.

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS
LES EMOCIONS

 


Per començar, aquí hi ha un enllaç a una cançó molt bonica que parla sobre les emocions i es titula “El baile de las emociones”.

Continuem treballant les emocions. Recordeu que ja vam treballar l’ALEGRIA i vam contestar la pregunta: Jo estic alegre quan...
Doncs ara continuarem parlant d’una altra emoció: la TRISTESA.



La tristesa la sentim per exemple quan perdem alguna cosa important o quan ens han decebut... A vegades produeix ganes de plorar.


Per poder treballar l’emoció de la tristesa, podem seguir aquests passos:



1. Posar nom al que sento: estic..........

2. Explico a algú com em sento: pare, mare, germans, germanes...

3. Busco camins per expressar-ho: parlant, dibuixant, escrivint, cantant...

4. Transformo: busco activitats que em vingui de gust fer, penso situacions que em donen alegria...


RECORDA: La funció de la tristesa és la de demanar ajuda als que tenim al nostre costat.


ACTIVITATS A FER

Segur que durant aquests dies de confinament ha hagut estones en què us heu sentit una mica tristos i tristes.

Doncs ara haureu d’escriure, a la llibreta o en un full, 5 situacions per contestar aquesta pregunta:

Jo estic trista o trist quan...

Després publica una d’aquestes situacions als comentaris i explica què has fet per sentir-te millor: he parlat amb algú, he fet un dibuix, he pensat em moments alegres...

31 comentaris:

  1. Estic una mica trist perque no puc sorti a jugar





    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, has d'animar-te perquè aviat ens donaran bones notícies i podrem sortir una miqueta al carrer. Una abraçada molt forta.

      Elimina
  2. Bon dia.L´Erik vol compartir 2 moments:
    - Està trist perque no pot jugar amb els amics, i es consola interactuant amb ells pel whatsapp, amb fotos, audios...
    - Està trist perque no es pot banyar encara a la piscina de casa. Es sent millor quan mira pel balcó i veu que estan acabant les obres per tenir-la aviat a punt....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Èrik m'agrada molt les teves estratègies per deixar d'estar trist i que segueixis estant en contacte amb els companys i companyes de l'escola. Una abraçada molt forta.

      Elimina
  3. La Sara a fet els deures i vol comenta amb vosaltres un dels seus moments:
    esta trista perque no pot anar a l´escola

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sara! No estiguis trista, esperem que aviat puguem tornar a l'escola i compartir amb els companys/es aquestes experiències. Estic contenta amb la teva participació contestant al Bloc.

      Elimina
  4. Bona tarda:

    L´Alma es fica trista quan la seva germana li treu la tablet; per sentir-se millor crida a la mare per què li faci entendre a la tata que aquella tablet no es la seva.

    També es fica trista per què no pot veure als/les seus/seves amics/amigues i parla amb els pares i s´en recorda de coses boniques que han passat amb ells/elles.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com va Alma? Estic segura que molt bé, has de tenir paciència amb la teva germaneta,fas vol bé de dir-li a la mare i no et posis discitir amb ella.
      És molt bonic recordar les coses boniques que has fet amb les amigues i amics.
      Un petonet.

      Elimina
  5. Sarah Gil
    estic triste perquè no puc veure als meus amics, explico a la meva mare què estic trista i la mare em diu que tot anirà molt be , i aviat ens tornarem a veure.
    per distraurem faig els deures què em dona la meva mare i dibuixo per els meus amics i per la meva mare. També quan truco els meus amics de la classe per videotrucada i despres em sento millor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sara, estic molt contenta que facis comentaris. M'agrada molt que busquis maneres de deixar d'estar trista i com diu la mare tot anirà bé aviat. Molt bona idea parlar amb els companys i companyes. Una abraçada molt forta.

      Elimina
  6. Jo estic trista quan:
    1-quan el meu germa em trenca coses meves.
    Li dic a la meva mare,i ella li explica al Roc que no sa de fer aixo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ares! Que bè que participes fent comentaris! No t'has d'enfadar amb el germà, ell segur que no fa vulguent. Fas molt bé d' explicar-li a la mare.
      Fins a la propera!!

      Elimina
    2. Si q o fa si... Es molt punyatero.. Es molt provocador.. 😂 😂 La te pobra..

      Elimina
  7. De vegades estic trista: Perque no puc sortir a jugar amb els meus amics.
    Primer: tranquil·litzar-me
    Segon: Pensar que passara i ens tornarem a veure aviat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carla, m'alegro molt de parlar amb tu. Està molt bé la teva estratègia per animar-te. Tens tota la raó, tot passarà i ens tornarem a veure. Una abraçada molt forta.

      Elimina
  8. Aleix diu: No estic trist, em sento esperançat, perquè sé que un dia més ,és un dia menys per a veure-us, jugar al parc i córrer pels jardins.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Aleix! Que contenta estic que m'hagis contestat.
      Molt bonica la teva manera de pensar, és clar que si!Aviat podràs fer el que més t'agradi.
      Una abraçada!

      Elimina
  9. Hola, l'Adrià està trist perquè no pot jugar amb els seus cosins i per això fem videoconferències, per parlar i poder-los veure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Adrià! No estiguis trist, aviat tot passarà. Fas molt bé de comunicar-te amb els teus cosins, així és com estiguéssiu junts.
      Una forta abraçada!

      Elimina
  10. Hola,
    Jo em sento trist quan estic avorrit i per sentir-me bé jugo a jocs de taula com l'oca.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Martí m'agrada el que fas per no estar trist. Són molt divertits els jocs de taula. Un petó.

      Elimina
  11. Hola mestres jo estic trista quan s`enva un o una amiga meva i la trobo a faltar i per estar millor penso que la veure aviat adeu mestres i com panys

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Júlia, els amics i les amigues són com un tresor i els trobem molt a faltar quan no hi són però al final sempre ens tornem a veure. Una abraçada.

      Elimina
  12. Hola companys i companyes! Hola Úrsula! Et trobo a faltar i per sentie-me millor dibuixo les meves emocions

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Aurem!L'Encarna i jo estem molt contentes que participis fent els comentaris.
      Molt bé que dibuixis les teves emocions,és un bon remei.
      Fins una altra estoneta! Un petonet!

      Elimina
  13. Bon dia!
    Sóc l'Eladi. Algun dia me sentit trist perquè no podem sortir de casa. M'agradaria poder anar a jugar amb els meus amics i amigues. Veure la meva família que també estan a casa seva sense poder sortir. El que faig és:
    1- Fer un dibuix en un paper del que em fa sentir trist i malament en aquell moment.
    2- Després faig una bola de paper del dibuix que he fet.
    3- El llanço a la paperera per desprendrem d'aquest sentiment de tristes que tinc.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  14. Hola,soc el Martí Estopa,
    A mi aquests dies en posa trist no poder veure els amics,cuan el pare no por jugar a futbol amb mi, cuan e estat malalt, i els dies que no puc veure el pare i la mare perqué están treballant... Cuan pasa aixo faig deures,dibuixo o jugo amb la tata

    ResponElimina
  15. Hola,soc el Martí Estopa,
    A mi aquests dies en posa trist no poder veure els amics,cuan el pare no por jugar a futbol amb mi, cuan e estat malalt, i els dies que no puc veure el pare i la mare perqué están treballant... Cuan pasa aixo faig deures,dibuixo o jugo amb la tata

    ResponElimina
  16. Hola,soc el Martí Estopa,
    A mi aquests dies en posa trist no poder veure els amics,cuan el pare no por jugar a futbol amb mi, cuan e estat malalt, i els dies que no puc veure el pare i la mare perqué están treballant... Cuan pasa aixo faig deures,dibuixo o jugo amb la tata

    ResponElimina
  17. Hola, soc el Biel.
    Jo estic trist quan se'm trenca alguna joguina i ara que no puc sortir al carrer ni veure als meus amics també. Però em poso content quan faig coses amb la meva família.

    ResponElimina
  18. Hola, sóc el Marc Mezcua.

    Jo estic trist quan em faig mal, quan no estic amb la mama, quian algú em diu mentides i quan se'm trenca algun joguet.

    Però em poso content quan li conto a la mama i la Nerea i hem fan riure. La mama m'ha ensenyat que tot té solució i que sóc molt valent i bon nen.

    ResponElimina