dilluns, 18 de maig del 2020

2n - GODÀS A CASA - PROJECTE "LES NOSTRES JOGUINES"


LECTURA I COMPRENSIÓ

Bon dia a tots i totes!

Com sempre, primer de tot, desitjar que esteu tots bé de salut.

Per començar la setmana, us proposem continuar practicant amb la lectura comprensiva. Llegiu atentament aquesta lectura i després contesteu el qüestionari que trobareu a sota.


PROJECTE “LES NOSTRES JOGUINES”

Mentre estàvem a l’escola havíem parlat moltes vegades sobre els projectes que ens agradaria fer. Una de les idees que sortia sovint era treballar sobre les nostres joguines.

El confinament a casa ens ha permès tenir molt més temps per jugar. Per començar el projecte us convidem a escriure “A què estem jugant aquests dies?”.

Recordeu que cal escriure amb majúscula a l’inici de les frases i fer un punt després de cada idea. També heu de posar comes si feu una llista i, sobretot, revisar el que heu escrit i buscar al diccionari si no sabeu com s’escriu una paraula. Sempre és bo fer un esborrany i després passar-ho a net per poder-ho enviar-nos-ho per correu electrònic.

Podeu respondre a les següents preguntes per fer un bon escrit:

  • Quins jocs i joguines he utilitzat més aquests mesos?
  • Quins jocs i joguines he recuperat que abans no feia servir?
  • Quins jocs i joguines he descobert?
  • Amb qui he jugat?
  • Quan he jugat?
  • Com he jugat?
  • Quins jocs i joguines són els que m’agraden més?
Després d’escriure molt bé aquesta explicació us proposem un repte utilitzant el dictat de veu. Us proposem fer servir el d'una pàgina web que es accessible de diferents formes (mòbil, tablet, ordinador).



Llegiu tan bé com pugueu i comproveu si la pàgina https://talktyper.com/ reconeix el vostre dictat. No oblideu seleccionar l’idioma…






També podeu utilitzar altres eines de dictat de veu. És un joc divertit que podeu practicar i us ajudarà millorar la lectura…

Per acabar, us convidem a escriure als comentaris del bloc 5 preguntes o activitats que us agradaria descobrir o fer sobre els jocs i les joguines, tal i com fem sempre a l’inici dels projectes que fem a classe.

Endavant amb el nou projecte!

Silvia i Jose

31 comentaris:

  1. Bon dia, soy el Pol Lasa.
    Ya he hecho la actividad del oso polar, me ha gustado mucho!

    Mis 5 preguntas o actividades sobre los juguetes son:
    1. Montar estructuras de Lego en la clase
    2. Descubrir de qué materiales están hechos los juguetes
    3. ¿Cuál es el juguete favorito de cada uno?
    4. ¿Con qué juguetes jugaban nuestros abuelos?
    5. ¿Cuál es el juguete que menos le gusta a cada uno?

    Saludos a tod@s!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Bon dia a tots!
    Sóc la Carla he llegit la comprensió lectora de l'os en perill d'extinció, també he contestat les preguntes i seguit he fet un dictat per veu.
    Records per a tots.

    ResponElimina
  3. Hola soc la Berta i això és el que m 'agradaria saber o fer sobre les joguines:
    -Quines joguines estan de moda al Japó?
    -A que jugaben els nostres padrins?
    -Com es construeix una nina?
    -Anar a veure un museu de joguines.
    -Portar la meva joguina preferida per explicar-la.
    Fins aviat, Berta

    ResponElimina
  4. Hola soc el Jordi:
    Ja he llegit la lectura i he fet el questionari. ara faré la redacció.
    les preguntes que he pensat pel projecte són:
    1-Quins tipus de jocs hi ha (de taula, simbolic,etc)?
    2- Com jugaven a la prehistòria?
    3- Com son les joguines en diferents països?
    4- Quin va ser el primer videojoc?
    5- Tots els nens del món tenen joguines?
    Petons i abraçades.

    ResponElimina
  5. Bon dia. Sóc l'Aarón Mejías.
    He fet la lectura dels ossos polars i m'ha agradat molt. També he fet la redacció que a la nit la mama li enviarà a la Silvia.

    Les coses que m'agradaria conèxier per el projecte dels Jocs són:

    - Com jugaven en l'època dels nostres iaios.
    - Conèixer els jocs de tota la vida, el tradicionals o jocs populars.
    - Com fer joguines i jocs amb coses per a reciclar i així poder fer les nostres joguines.
    - Conèixer i inventar jocs originals i divertits a l'aire lliure per a jugar al pati.
    - Quins jocs ens agrada més a la classe.

    Moltes abraçades virtuals a tots i totes. Aarón Mejías

    ResponElimina
  6. Bon día,soc l, Adrian.
    Ja he fet la lectura i m,ha agradat molt i em de cuidar el planeta pero a qué no desapareixin els ossos!!!
    Tambe he fet l,escrit de les joguines i el dictar el fare mes tard.
    Les coses que m,agradarien saber son:
    1-Com es van inventar les joguines?
    2-De que están fetes?
    3- Nosaltres podriem fabricar una joguina?
    4- Sempre han existit els mateixos jocs i joguines?
    5- Per que diuen que Hi ha jocs de nens i jocs de nenes?

    Adeu a tots!!

    ResponElimina
  7. Hola sóc l 'Iker Perez.
    He fet la lectura de l'os polar i m'ha agradat molt, també el dictat, a mi el que m'agradaria saber de les joguines és:

    1. Quina va ser la primera joguina de la història
    2. qui es va inventar la primera consola?
    3. quan es van inventar les pistoles nerf?
    4. amb què jugaven els meus avis?
    5. m'agradaria aprendre a solucionar el cub de rubik's

    ResponElimina
  8. Hola bon dia, com esteu? Jo bé.
    Sóc el Iker Carbelo, he fet la lectura del ós polar en perill d'extinció, a sigut molt interessant, m'agradat molt, però, no hem deixa marcar les respostes i les enviarem per el correo juntament amb la redacció que he acabat de fer i les meves preguntes per al projecte.

    Un peto i una abraçada virtual molt forta, adéu!

    ResponElimina
  9. Hola, bon dia!!!
    Sóc la Jana. He fet la lectura i el qüestionari de l'ós polar. També he practicat el dictat de veu i ha set molt divertit ja que algunes paraules no m'entenia i escrivia el que volia. Les coses que voldria fer i saber sobre el projecte de les joguines són aquestes:
    - M'agradaria portar alguna joguina meva a l'escola i els companys/es que portéssin una seva.
    - Com es fan les nines?
    - A quins jocs jugaven les nostres mares i pares?
    - Podríem fabricar alguna joguina a classe
    - Hi ha nines del tamany d'una persona adulta?

    Per la tarda escriuré la redacció.
    Fins aviat!!!

    ResponElimina
  10. Bon dia sóc l'Aleix,
    ja he fet la comprensió lectora i m'ha anat molt bé.
    Les meves preguntes de les joguines i jocs són:
    - Com està fet l'scalextric?
    - A quins jocs jugaven els padrins?
    - Com funciona un dron?
    - Quins jocs de cartes existèixen?
    - Quins jocs de dòmino existèixen?

    Adéu

    ResponElimina
  11. Hola bon dia, sóc la Maria Sanjuan.

    He fet l'activitat de l'ós polar. M'ha agradat molt el dictat de veu i l'he utilitzat per escriure els comentaris.

    Vui fer i aprendre...
    1.Fer una joguina
    2.Quina va ser la primera nina?
    3.Com es construeixen les joguines?
    4.Com jugaven abans?
    5.Com es construeixen els cubs de Rubik?

    Petons!

    ResponElimina
  12. Bon dia soc la Maria Carrillo
    He get la comprensio lectora i la redaccio que m'agradat molt perque es un projecte que m'encanta.
    Les meues preguntes son:
    -Com es fabriquen?
    -De quins materials estan fets?
    -Quina va ser la primera joguina?
    -Amb quin any es van inventar?
    -Qui el va inventar?

    Ara fare el dictat.

    Fins aviat

    ResponElimina
  13. Hola! Bon dia! Soc el Biel Perez. Ja he fet l'activitat de lectura. Dema faré la redacció.
    Sobre les joguines:
    -A que jugaven els nostres pares i padrins?
    -Tots els nens tenen joguines?
    -Aprendre jocs per fer al pati.
    -Hi ha moltes joguines de plastic.
    -A que juguen els meus companys de clase?
    Adeu!!!

    ResponElimina
  14. Bon dia, les meves preguntes són:
    1- Qui va inventar la primera joguina?
    2- De quin materials es van fer les primeres joguines?
    3- Qui és el creador dels Legos?i quin és el primer que es va fer?
    4- Quin és el Lego més gran de tot el món?
    5- Qui va ser l'inventor dels drons?

    ResponElimina
  15. Bon dia nois i noies!

    Esteu molt actius i treballadors aquest matí, fantàstic!

    Anem apuntant totes les vostres preguntes i idees, són molt interessants!

    Endavant amb la setmana!

    Silvia i Jose

    ResponElimina
  16. Hola a tots, sóc l'Alba!

    He fet la lectura de l'ós polar, m'ha agradat molt. A la tarda faré el dictat amb el meu pare i he enviat a la Sílvia la meva redacció sobre "Les nostres joguines".

    Les meves preguntes sobre el nou projecte són:


    - Al futur hi pot haver jocs nous i més divertits?
    - Podríem portar la nostra joguina prefereida a la classe i poder jugar tots amb les de tots.
    - Tots els nens i nenes de la mateixa edat de tot el món, juguen a les mateixes joguines?
    - Els jocs de taula estan de moda a França?
    - M'agradaria construir un joc de taula.

    Una abraçada per tots.

    ResponElimina
  17. Hola soc la EMMA:
    He llegit el conte dels óssos polars i he contestat les preguntes i ha estat mui fàcil.
    Les meves preguntes són:
    1-Què joguina es anunci primer en televisió?
    2-Quin va ser la primera joguina que es invent?
    3-¿on es feien abans les joguines?
    4-De on treuen els materials per fer les joguines?
    5-¿con que joguines jugaven abans els nostres avis?

    ResponElimina
  18. Hola, sóc el Roc Butia.
    He llegit el text i he contestat les preguntes. També he fet la redacció.
    Les meves preguntes:
    Com es fabriquen les joguines i els jocs?
    Amb que es fabriquen?
    Com eren les joguines fa 100 anys?
    Quina joguina actual és la més antiga?
    Com es fabricaven les joguines fa 100 anys?
    Adéu!!!

    ResponElimina
  19. Hola soy la nayara ya he hecho los ejercicios del oso polar y he enviado ala profe mi escrito.
    Mis preguntas son:
    Con que jugaban mis bisabuelos?
    Que juguetes seran los de dentro de 90 años?
    De que estarán fabricados?
    Cual era el juguete preferido en los años 70?
    En futuro seguirán los juegos de mesa?

    ResponElimina
  20. Hola sóc el Jan.
    M'ha agradat molt la lectura de l'ós, perqué m'agraden molt els animals.
    Després d'escriure sobre els meus jocs.
    M'agradaria saber.

    Com jugaven els meus padrins?
    Perqué jugaven a les xapes o caniques?
    Com eren els cotxes Abans?
    Com es van Fer les bicis?
    I si jugaven a jocs de taula con Nosaltres.?

    ResponElimina
  21. Hola. Aquest mati he fet la lectura dels ossos i he contestat les preguntes.
    També he fet la redacció de les joguines però el meu pare l’enviarà dema per correu perquè vull fer un dibuix.

    ResponElimina
  22. Bon dia!

    Esteu fent molt bones propostes per aquest nou projecte!

    Esperem les que falten...

    Cuideu-vos!

    Silvia i Jose

    ResponElimina
  23. Hola sóc Edgar Jimenez,avui enviarem a email l'escrit de les joguines.
    Les preguntes son:
    Per què les joguines es fan de diferents materials?
    Per què les joguines es fan a les fàbriques?
    Per què cada tipus de joguina té la seva fàbrica?
    Quina va ser la primera joguina?
    Activitat: Fer una joguina inventada.

    Fins aviat.

    ResponElimina
  24. Hola! Sóc l'Hugo Márquez.
    Ja he enviat l'escrit de les joguines.
    Les meves preguntes són:
    - Per què no hi ha joguines amb materials reciclats?
    - Per què necessiten fer les joguines a fàbriques de fum?
    - Per què cada joguina està feta per una marca diferent?
    - Com fan que hi hagin joguines que se moguin i facin soroll sense piles? Perquè jo tinc dos joguines que es mouen i fan soroll sense que tinguin piles.
    - Com pensen tant bé els que inventen els LEGOS per a que es puguin fer amb peces molt petites joguines molt grans?

    Activitat: Crear plastilina.

    Hugo

    ResponElimina
  25. Hola sóc el Guillem,
    aquest projecte de les Joguines és molt interessant. Les preguntes que proposo són les següents:
    1- Quines van ser les primeres joguines?
    2- Quin és el joc que està més de moda?
    3- A què jugaven els nostres avis?
    4- Quin és el millor joc de la història?
    5- Als nens i a les nenes ens agraden els mateixos jocs?
    Una abraçda a tots!

    ResponElimina
  26. Molt bé nois i noies!

    Amb les vostres propostes farem un nou projecte sobre "Les Nostres Joguines".

    Silvia i Jose

    ResponElimina
  27. Hola soc aina molina
    Les meves preguntes són:
    De quin material estan fetes les joguines?
    Perquè no hi ha juguets biodegradables?
    Les joguines d,ara són més més segures q les d,abans?
    Com fan els cabells de les nines?
    Com fan perquè hi hagi joguines teledirigides?

    ResponElimina
  28. Hola soc Iago
    Les meves preguntes
    1) Com funciones els videojocs.
    2) De quin material es fan i es feien els Fricsbees
    3)Els drons son juguets o serveixen per altres coses?
    4)Les xapes dels nostres pares eren les mateixes
    5)De quin material estan fetes els peluixos?

    ResponElimina
  29. Hola soc Ona

    Quina es la nina mes famosa de la historia?
    Com s' inventen les joguines?
    Quina va ser la primer'a consola?
    Com es fan, les joguines artesanals
    Qui va inventar la Lady buc??

    ResponElimina
  30. Fantàstic nois i noies!

    Ens apuntem totes les vostres idees, preguntes i propostes.

    Silvia i Jose

    ResponElimina
  31. Hola sóc el Roc Reig i aquestes són les meves preguntes per al projecte
    1- Quines van ser les primeres joguines de la història.
    2- Com seran les joguines del futur.
    3- Les joguiones es poden reciclar.
    4- A mi m'agraden molt els playmòbils qui els va crear?
    5- A Lleida hi ha un museu de joguines?

    ResponElimina