dijous, 7 de maig del 2020

1r - GODÀS A CASA - MATEMÀTIQUES I MEDI.

Comencem amb unes activitats de matemàtiques.

Bon dia!

Som la Laura i la Júlia. Primer de tot dir que esperem que estigueu treballant i aprenent molt, ens trobem en una situació complicada però sou unes valentes i uns valents i ho esteu fent molt bé! Us trobem molt a faltar!

L’activitat que us presentem avui, es tracta de resoldre un problema de matemàtiques, i a més a més, també treballarem la comprensió lectora, ja que el problema s’ha de llegir bé i entendre perquè haureu de respondre unes preguntes.
 


Us trobareu amb un qüestionari, el que heu de fer es seguir els passos com feu sempre amb els problemes de matemàtiques:


1r. Llegir l’enunciat del problema per tal d’entendre´l i poder-lo explicar amb les vostres paraules.


2n. Encerclar les dades.


3r. Subratllar la pregunta i encerclar les paraules sobre què ens pregunten (patates, euros, llavors...) i també si alguna ens dona la pista per triar l’operació: total (suma), quants en queden, quants ens sobren, quants en falten (resta).

4t. Escriure l’operació

5è. Escriure el resultat.

6è. Revisar tot el que heu fet




En aquest cas heu de respondre un qüestionari: primer heu de posar el vostre nom i cognom, després heu de marcar la resposta correcta de cada pregunta. També haureu d’escriure algunes respostes!


Penseu bé les respostes i quan les hagueu contestat i després d’haver-ho revisat, podeu clicar a enviar i ja ho tindreu! Sabem que sereu molt capaços i capaces de fer-ho molt bé!





LINK AL QÜESTIONARI:



Per acabar us demanem que us inventeu un problema de suma o resta, el que més us agradi, i que l’escriviu als comentaris!

Qualsevol dubte que tingueu el podeu deixar a comentaris o enviar un correu a lopeznolasco.laura@gmail.com o julialopezg12@gmail.com

Teniu fins el dia 11 de maig per enviar-nos les respostes i els problemes.

Una abraçada molt gran!

Laura i Júlia


Continuem amb unes activitats de medi.

ACTIVITAT 1. Segur que molts de vosaltres haureu plantat les llavors de llegums que us vam proposar fa uns dies.

Us volem demanar que ens expliqueu com van creixent aquestes plantes, si observeu alguna diferència entre les que estan dins de l’armari i les de fora, si es van complint les hipòtesis que vau plantejar, si aneu anotant les dates dels canvis i qualsevol altra cosa que us hagi cridat l’atenció. Podeu explicar-lo escrivim frases a la llibreta o un petit text i també en els comentaris del bloc. També podeu enviar alguna foto al correu de les senyoretes.


ACTIVITAT 2. Continuant amb el tema de les plantes, avui parlarem una mica sobre els arbres i la importància que tenen en la vida de les persones, dels animals i del planeta.

Aquí teniu l’enllaç a un vídeo on es parla dels arbres i dels molts beneficis que ens proporcionen.




https://www.youtube.com/watch?v=Qol3OMRwkac

Si heu prestat molta atenció, haureu d’escriure, a la llibreta, 2 frases explicant diferents utilitats dels arbres, i després les podeu publicar en els comentaris del bloc. Per exemple:

Els arbres donen aixopluc i aliment als animals.

JIRAFA COMIENDO EN ARBOL DE ACACIA. | Jirafas, Acacia, Arboles
Nido de pajaro - Fitochapingo



ACTIVITAT 3. A la nostra ciutat hi ha molts arbres per tot arreu. Quan surtis a passejar presta molta atenció als arbres que hi vegis perquè hauràs d’escriure, a la llibreta i també en els comentaris, un petit text explicant el lloc exacte on els has vist (a la vorera, al parc...), con són, si tots són iguals, si tenen fulles, si estan florits, si coneixes el nom d’algun, o qualsevol altra curiositat que t’hagi cridat l’atenció. Si vols pots fer un dibuix ben bonic.

Jardines Zoe Rosinach (Lleida) - 2020 Qué saber antes de ir - Lo ...Parque de los Campos Elíseos | Sorigué






Serveis | ESCOLA FREDERIC GODÀS

No us oblideu d’escriure la data, començar les frases amb majúscula i acabar amb un punt i fer bona lletra amb un llapis afilat. Si utilitzeu un full en blanc, podeu fer línies amb un regle.

Esperem que tots i totes estigueu molt atents i atentes a la natura que aneu trobant al carrer del vostre barri o ciutat.

Úrsula i Encarna

87 comentaris:

  1. Matemàtiques:
    El Biel té una caixa amb 13 ninos petits i avui el pare n'hi ha portat 4 més. Quants ninos té el Biel en total?? Em fet una suma 13+4= 17 ninos.

    ResponElimina
  2. Problema de mates:
    Tinc 30 pilotes i li regalo 6 al meu veí, quantes me´n queden?
    L´operació 30-6= 24 pilotes que em queden

    ResponElimina
  3. MARC LACRUZ
    MATEMATIQUES
    D’aqui poc serà el meu cumpleanys faré 7 anys. Els meus pares em regalaran 10 Monstertruck, els meus tiets 5 Monstertruck i els meus avis 7 Monstertrucks més. Quants Monstertruck m’han regalat?
    ACTIVITAT 1
    Les llavors que vam plantar al terrat el tronc és petit i les fulles de color verd.
    Les llavors que vam plantar dintre l’armari el tronc és molt gran i les fulles de color groc.
    ACTIVITAT 2
    Las raices són como unes manos que sujetan el suelo.
    A través de las hojas hacen la fotosíntesis.
    ACTIVITAT 3
    A la nostra ciutat a la comunitat on visc, hi ha un petit parc on hi ha diferents arbre:
    Hi ha dos pins molt grans, que medeixen com tres pisos amb fulles verdes i tenen uns petits pinyons.
    Hi ha 5 arbres amb les fulles verdes i unes flors de color blanc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Marc,un problema amb un enunciat ben llarg llarg.
      Els científics quan fan les hipòtesis també s´equivoquen.
      Molt bé l´explicació sobre les activitats.
      Úrsula

      Elimina
  4. ACTIVITAT MATEMÀTIQUES
    Problema
    - Si tinc 20 caramels i me'n menjo 12, quants em queden?
    OPERACIÓ: 20-12= 8, em queden 8 caramels.

    ResponElimina
  5. ACTIVITATS MEDI
    Activitat 1

    - Les nostres llavors ja tenen fulles.
    - La que no tenia llum va treure arrels primer, no es va complir la meva hipòtesis.
    - La vaig treure de la llum perquè no es morís.
    - Ara és mas gran que la que tenia llum.

    Activitat 2

    - Els arbres ens aporten oxigen per poder respirar.
    - Els arbres ens donen ombra per protegir-nos de la calor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Jan. Ja saps treballar com ho fan els científics, primer formulen una hipòtisis i després veuen si s'ha compert o no, com en el teu cas.
      Les frases de les utilitats dels arbres estan molt ben escrites.
      Una abraçada.

      Elimina
  6. Bones:

    Sóc l´Alma Puerto hem enviat el formulare de matematiques.

    El nostre problem és_
    - La Carla està a casa i porta 4 nines; l´Alma ve de la seva habitació i porta 2 nines més que li dona a la Carla per a que pugui jugar. Quantes nines té ara la Carla per a poder jugar?

    4 + 2 = 6

    La Carla té 6 nines per jugar.

    MEDI:
    La planta que te llum creix molt més poquet a poquet que la que esta a la foscor.
    La meva hoptesi no s´ha complert. hem fet fotos dels dies i els estats de les 2 plamtes que enviarem per correu,

    Activitat 2:

    Molts animals utilitzen les fules des arbres per poder alimentar-se.

    A la terra hi han molts arbres; però no són suficients.

    Salutacions i abraçades.

    Alma Puerto 1ºb

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé el problema, l`enunciat,l´operació i la resposta a la pregunta.
      No passa res, si la teva hipòtesi no s´ha complert, als científics també els hi passa.
      Ja he vist les fotos de les plantes.
      Úrsula

      Elimina
  7. PAU MIR

    PROBLEMA DE MATEMÀTIQUES

    El dissabte vaig fer un partit de bàsquet, jo vaig fer 10 canastes i l'altre equip en va fer 8. Quantes canastes vam fer en total?
    Operació: suma, 10+8= 18 canastes

    ResponElimina
  8. Hola!Soy David!
    MATEMATICA
    En un arbol hay 38 manzanas.
    Cuantas quedaran si cojo 15?

    38-15=23

    MEDI
    Gracias a los arboles comemos frutas.
    Los arboles nos da el oxigeno que es imprescindible para nuestra salud. La primera actividad todavia no la hemos hecho.

    38-15=23

    ResponElimina
    Respostes
    1. Correcte l´enunciat del problema, l`operació però no està prou ben feta la resposta, és necessari dir que és, 23 ?
      Les frases de Medi estan bé.
      Recorda que has d´intentar fer-ho en català.
      Úrsula

      Elimina
  9. Hola, la meva hipòtesi de les plantes no s´ha cumplit,ja que han sortit abans les plantes del got que tenia sense llum dins d´una caixa. Ara us enviaré la foto dels 2 gots.
    Frases dels arbres:
    - Las personas obtenemos madera de los árboles
    - La fotosintesis se realiza con el carbono y la clorofila

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Èrik has treballat com els científics i has vist que no s'ha compert la teva hipòtesis. De vegades les tornen a plantar i a veure si aquesta vegada surten. En les properes activitats ja explicarem què ha passat amb les plantes, per què unes creixen i unes altres no.
      Les frases de les utilitats dels arbres estan muy bien esritas.
      Una abraçada!

      Elimina
  10. matematiques:
    El Carlos tiene 12 caramelos y le da 7 a Juan. ¿Cuantos caramelos le quedaran a Carlos?
    12-7=5
    A Carlos le quedan 5 caramelos.

    Medi:
    Les meves plantes les miro tots els dies, i m'he donat conte que la planta que esta a la terrassa li estan sortin unes rametes verdes, pero la que esta dins l'armari solament te les arrels.

    Unay Santiago

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé el problema Unay. Continua observant les plantes a veure com creixen.
      Estic molt contenta que treballis cada dia, no t'oblidis la lectura.
      Una abraçada!

      Elimina
  11. Matemàtiques:
    El meu pare m.ha comprat 9 xuxes i la meva mare me n.ha comprat 4. Quantes xuxes tinc en total?
    9+4=13 xuxes.

    ResponElimina
  12. Hola soc la dulce
    ja hem acabat el questionari , ara manarem per correu les operacions que hem fet al questionari.

    El problema es.

    Tinc 7 joguines, la mare em compra 12 i el meu pare 20 joguines mes.
    Cuantes joguines tinc?

    7+12+20 = 39
    Tinc 39 joguines

    ResponElimina
  13. MEDI,activitat 2:

    Els arbres ens donen fruits.

    Quan fa calor busquem l.ombra dels arbres.

    ResponElimina
  14. M'agrada caminar a l'ombra dels abres.
    A prop de casa meva que n'hi ha molts abres de fruita.

    Aitana tenia 5 pomes i el seu germa tenia 10 pomes i la mare porta 20 pomes . Quants pomes tenen ara ?

    5+10+20=35

    ResponElimina
  15. Martí Estopà.

    MATEMATIQUES

    En Jaume té 8 anys, el Éric té 11 anys. El seu pare té el doble dels anys que tenen el Jaume I el Éric junts.
    Quants anys té el pare?

    11 + 8 = 19
    19 + 19= 38
    El pare té 38 anys.

    MEDI

    -Els arbres agafen l'aire brut i el converteixen en oxigen.
    -Els arbres fruiters donen fruita.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Martí! quin problema més difícil. Molt bé.
      Les frases estan bastant bé.
      Úrsula

      Elimina
  16. Hola! sóc la Carla. Envio el problema;
    Hi havia una vegada 3 neses: l'Ona, l'Alma i la Carla, que van anar al bosc dels unicornis. Cada una portava un sac, en el qual hi havien 5 pomes a cada un. En arribar al bosc, van poder veure 3 unicornis. De sobte van veure una fada i van deixar els sacs a terra. Els unicornis van aprofitar i se'n van menjar 1 poma cadascú. Quantes pomes quedaràn als sacs, en total??
    resposta: 15 pomes en els sacs- 3 pomes menjades= queden 12 pomes en total

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Carla, has aprofitat el problema per escriure un mini conte.És correcte!

      Elimina
  17. CONRAD MATES

    TINC 90 GALETES,AL MIGDINA LA MARE ES MENJA 50,DESPRÉS EL GOS S'EN MENJA 30 I A LA TARDA EL PADRÍ EN PORTA 25,

    QUANTES GALETES TINC PER A BERENAR?

    ADEUU

    ResponElimina
    Respostes
    1. 90 - 50 = 40
      40 - 30 = 10
      10 + 25 = 35 GALETES PER BERENAR

      Elimina
    2. Caram Conrad quin problema més difícil!
      Molt bé, estic molt contenta.
      Úrsula

      Elimina
  18. Berta Conesa:

    Matemàtiques:
    Tinc 10 euros i me ´n he gastat 6 amb cromos de la lliga. Quants euros em queden?
    10-6= 4 euros

    ResponElimina
  19. Carlota Conesa :

    MAtemàtiques ;
    M he comprat 18 xiclets de maduixa, i la meva amiga Clàudia m´en ha regalat 6 .Quants xiclets tinc en total?
    18+6= 24

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carlota has pensat un bon problema.
      Una abraçada.
      Úrsula

      Elimina
  20. Medi/Activitat 3:

    Avui he sortit a passeig. He anat al bosc i he vist pins i moltes flors. He vist margarides i calèndules de color taronja. També he vist roselles.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Ariadna i el dibuix també m'ha agradat. Quina sort que hagis passejat pel bosc, segur que has respirar aire ben pur. Si que coneixes noms de flors!
      Una abraçada!

      Elimina
  21. Hola,

    PROBLEMA MATEMÀTIQUES:
    M'he comprat 9 superzings i he perdut 2. Quants superzings me queden?
    9-2= 8 superzings

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Martí has escrit molt bé el problema però has de repassar el resultat de la resta. Ànims que estàs molt treballador!
      Una abraçada!

      Elimina
  22. Hola,
    Problema de matemàtiques.
    He fet 6 problemes de matemàtique i 4 els he resolt bé. Quants n'he resolt malament?
    6-4=2 malament.

    ResponElimina
  23. Respostes Medi.
    Els arbres expulsen oxigen.
    Els arbres donen recer a algun animals.

    M'agrada passejar pels Camps Eliseos perquè hi ha arbres de moltes maneres.
    El que més m'agrada és el plataner perquè dóna molta ombra, és molt alt i té un tronc enorme.
    Hi ha un a l'entrada que té un forat on es poden amagar animals. També m'agraden els castanyers i a l'octubre sempre agafarem castanyes.


    -HIPÒTESI

    Les llenties que vam plantar i estan al sol han crescut molt, ja surten del got.
    Les que vaig deixar dins de l'armari, sol ha crescut alguna però estan molt lletges.
    De moment es compleix la hipòtesi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Àlex, m'han agradat molt les teves respostes. Quina sort tenir els Camps Elisis a prop de casa i poder passejar! Ja coneixes el nom d'alguns arbres i saps com són i quines utilitats tenen.
      Estàs treballant com els científics i comprovant les hipòtesis, en el teu cas s'estan complint. A veure que expliquen els teus companys i companyes.
      Una abraçada!

      Elimina
  24. MEDI:
    1-ELS ARBRES DONEN MOLT OXÍGEN
    2-ELS ARBRES ENS DONEN OMBRA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Carla, recorda els punts finals de les frases!

      Elimina
  25. Hola,

    ACTIVITAT 2 MEDI:
    -Els arbres amb la fotosíntesis donen oxigen.
    -Els arbres disminueixen la contaminació de l'aire.

    Adéu!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt ben escrites aquestes frases Martí!
      Una abraçada!

      Elimina
  26. MATEMÀTIQUES
    L’Helena té 12 xuxes i el seu germà també en vol. l’Helena se’n menja 10 i li dona una al seu germà petit. Quantes li queden? 12-10-1=1

    MEDÍ
    Activitat 2
    Els arbres ens donen ombra.
    Sense els arbres no podem viure porque ens donen oxigen.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Chloe, has pensat un bon problema.
      Les frases de Medi també estan força bé.
      Un abraçada
      Úrsula

      Elimina
  27. Bon dia!
    Sóc l'Eladi, aquí us deixo les meves activitats:

    ACTIVITATS MEDI

    Activitat 1

    - Les nostres llavors que estaven a la llum van treure arrels, ara ja tenen tija, fulles verdes i flors i alguna mongeta. Us envíem una fotografia.
    - Les nostres que no tenia llum i estaven tancades a l'armari algunes van treure arrels, tenen tija, però la diferència és que les fulles s'han tornat de color blanc...

    Activitat 2

    - Els arbres ens donen ombra per protegir-nos del sol.
    - Els arbres ens aporten oxigen per poder respirar.

    ACTIVITAT MATEMÀTIQUES

    PROBLEMA DE MATEMÀTIQUES

    L'altre dia vam poder sortir al carrer una hora a fer activitat física, i la meva germana va fer 9 km amb patinent, jo vaig fer 13 km amb bicilceta i els meu pare va fer 7 km caminant darrere nostres. Quants km vaig fer més que la meva germana? I què el meu pare?

    SOLUCIÓ: RESTA.
    13-9= 4 km més que la meva germana.
    13-7= 6 km més que el meu pare.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Eladi, si que han crescut les teves plantes! Has fet unes bones observacions. Els propers dies ja explicarem les diferències entre les dues plantes i el perquè. Les frases estan ben construides i ben escrites. En quant a la pregunta del problema de matemàtiques t'has enrecordat d'aquell tipus de problemes, una mica més complicats, de més què o menys què i està ben resolt. Et felicito! Continua treballant tan bé com fins ara.
      Una abraçada!

      Elimina
  28. Medi:
    Activitat 1.
    La planta que tenim al sol ha crescut molt, es de color verd i té moltes fulles.
    La que tenim a l'armari esta mes lletja, es color blanc i mes petita i te poques fulles.
    Les vam plantar el dia 28/04/2020.
    El dia 30/04/2020 vam veure alguna arrel i el dia 04/05/2020 tenia alguna fulla.

    Activitat 2: Els arbres ens donen molts fruits.
    Els arbres son bons per la salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona observació de les plantes Biel! A les properes activitats ja explicarem el perquè creixen d'aquesta manera. Les frases estan ben escrites i construides. Continua treballant així de bé i no descuidis la lectura.
      Una abraçada!

      Elimina
  29. Hola.
    Soc Nikolas.Matematiques
    El Roc té 12 caramerls.El seu amic li menja 5.Quants caramels li queda al Roc?
    12-5=7
    Li queda 7 caramels.

    ResponElimina
  30. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  31. Hola soc l'Aaron Hernández.
    Mates:

    La mare m'ha comprat 11 chupa-chups, ja m'he menjat 5. Quants em queden?
    Resta: 11-5=6.

    Medi:
    Els arbres donen molta ombra.
    Els arbres donen Fruita.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé el problema i les frases Aaron, m'alegro de parlar amb tu. Continua treballant molt.
      Una abraçada!

      Elimina
  32. Hola sóc la Maria.

    Activitats de Medi:
    1.Vam plantar mongetes i llentilles. Les plantes del armari estan seques. Les del balcó son altes i verdes.

    2. Els arbres donen aliments i fusta.
    També redueixen la contaminació.

    3.He vist un arbre al parc. Era alt i tenia les fulles grans i verdes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Maria, guapa, què contentes estem la senyoreta Maite i la senyoreta Encarna perquè treballes molt!
      Una abraçada molt forta!

      Elimina
  33. Hola! sóc la Iria
    MATEMÀTIQUES
    El meu problema inventat: Tinc 42 Pinypon action i he perdut 12. Quants em queden?
    RESTA: 42 - 12= 30
    Em queden 30 Pinypon action.

    MEDI
    1. La planta de la foscó ha crescut més ràpid que l'altra, s'ha fet molt alta.
    Les fulles de la planta que li dona la llum és de color verd, i la de la foscó és més clara.
    Les meves hipòtesis no s'han complert ha passat tot al revés.

    2. Els arbres donen oxigen.
    Els arbres donen fusta, fruites i ombra.


    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé el problema i les frases Iria. De vegades es compleixen les hipòtesis i d'altres vegades no, com en el teu cas. Continua cuidant tan bé les plantes.
      Una abraçada!

      Elimina
  34. Hola soc Yassir.
    Medi: activitat 1,
    He plantat llavors de llenties y mongetes i he quedat sorpres al veure que no han crescut com pensava.Ara estan a la terrasa totes verdes i molt grans.
    Activitat 2;
    Els arbres son importants pels éssers vius i pel medi ambient.
    Hi ha arbres que ens donen fruita i arbres que sol tenen fulles per fer ombra.

    Matematiques
    El Yassir té 69 cromos de fútbol .Col•loca 62 cromos dins de l'album.Quants cromos li queden per col•locar.
    69-62= 7
    Solucio.Queden 7 cromos per col•locar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé el problema i les frases. Me n'alegro molt que cuidis tan bé les plantes i quina sorpresa que vas tenir en veure com creixien. Continua treballant tant com fins ara.
      Una abraçada!

      Elimina
  35. Bon día!Nikolas
    Frases dels arbres
    -Són fonamentals per una vida sana.
    -Atrapan el CO2,un dels factors que fa que provoqui el augment de temperatura a tot el planeta.

    M’agrada passejar pels Camps Elisis perque hi ha molts arbres i em recordo de quan vam anar tota la classe i ens heu explicat la importància dels arbres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Nikolas, estic contenta que vegis la importància i utilitat dels arbres. Quina sort que tens de poder anar a passajar als Camps Elisis i que te'n recordis de les sortides amb els teus companys.
      Una abraçada!

      Elimina
  36. MATEMÀTIQUES
    L'Adrià ha inventat aquest problema:
    Tinc 16 cromos i en Gerard me'n dóna 16 més. Quants en tinc en total?
    16+16=32 cromos.
    En total tinc 32 cromos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Adria, Has pensat un problema ben bonic i ben resolt.
      Una abraçada
      Úrsula

      Elimina
  37. MATEMÀTIQUES

    La Clàudia vol celebrar la seva festa d'aniversari. Ha inflat 8 globus, però se li n'ha rebentat 2. Quants globus li queden?

    Operació: 8-2=6
    Solució: Li queden 6 globus

    ResponElimina
  38. Medi. Activitat 3.
    Hem vist arbres a darrera de l'escola i davant del metge. Tots eren grans i feien molta sombra.
    Els arbres de davant del metge tenien les fulles grans i tenien unes boletes, n'hem obert una i tenia una floreta groga dins.
    Els arbres de darrera l'escola eren fulles mes petites i no hem vist cap flor.

    ResponElimina
  39. Molt bones observacions Biel, ja veus que la ciutat està plena d'arbres i ben variats. Continua observant-los quan surtis a passajar.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  40. ACTIVITAT 1: Fa dos dies vam plantar les llavors i amb aquest poc temps, ja hem pogut observar que les llavors que hem tancat a dins l'armari, comencen a germinar, mentre que les de fora encara no ho han fet. L'Adrià havia hipotetitzat que no creixeria res de les llenties i el seu pare pensava en canvi que només creixerien les que els hi tocava el sol, però cap de les dues hipòtesis s'han complert i hem aprés que creixen més ràpid les que no els hi toca el sol.
    ACTIVITAT 2:
    -Els arbres serveixen per a fer ombra.
    -Els arbres impedeixen que la terra sigui arrossegada pel vent i la pluja.
    ACTIVITAT 3: Avui a la tarda hem observat els arbres de la vorera i els del parc. Tots són alts i grans, i més o menys del mateix tamany. Tots tenen fulles però només els del parc estan florits. Els de la vorera es diuen plataners.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Adria, ja veus que per saber si una hipòtesi està bé, és necessari fer l´experiment, moltes vegades ens emportem moltes sorpreses.
      Has fet unes activitats molt corectes.FELICITATS
      Úrsula

      Elimina
  41. LAURA MARSAL ARBONES MUA MUA MUA11 de maig del 2020, a les 22:32

    1. ELS ANIMALS NECESSITEN ELS ARBRES PER A VIURE
    2. HI HA ANIMALS QUE VIUEN ALS ARBRES

    ResponElimina
  42. Bon dia!
    Dijous dia 7 vam plantar llavors de rucula, i el diumenge ja havien crescut! tant les de fora com les de dins.
    Les diferencies que observem són:
    -Les de dins han crescut més que les de fora
    -La tija i les fulles de les dins són blanques tirant a grogues, mentre que la tija i les fulles de les de fora són de color verd
    Dissabte també vam plantar fesols dins d’un pot de iogurt amb cotó fluix i avui mateix han germinat. Ens ha sorprès perquè hem tingut més èxit amb les de dins que amb les de fora.
    Chloe Garcia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Chloe, que contenta estic que hagis plantat les llavors i vegis com van creixent, tu ves observant-les.
      Úrsula

      Elimina
  43. MEDI

    ACTIVITAT 1
    El dia 29 d'abril vaig sembrar pipes de girasol. Les que tinc al balcó han sortit totes i són de color verd. De les que tinc a l'armari només n'ha sortit una i és de color blanc.

    ACTIVITAT 2
    Els arbres ens donen fruits.
    En un dia de calor els arbres ens donen ombra.

    ACTIVITAT 3
    Ahir vaig anar amb la mare al bosquet urbà del meu barri. Vaig veure molts arbres: pi blanc, pi pinyoner, lledoners, alzines i ametllers. Uns tenien les fulles rodones, altres allargades i altres en forma de punxes, com el pi. També he vist que els pins tenien pinyes que són els seus fruits.

    ResponElimina
  44. Molt bé Clàudia, jo no he vist mai com són les plantes de pipes de girasol, ja m'enviaràs una foto. Les frases de les utilitats dels arbres estan ben escrites.
    Quina sort tenir el bosquet a prop i poder anar a passejar! Coneixes el nom de molts arbres i has fet unes bones observacions. Felicitats!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  45. Matemàtiques
    La Jana tenia 10 caramels i la seva amiga li va donar 5 més. Quants caramels te la Jana en total?

    Operació 10 + 5 = 15
    Resultat = 15 caramels

    ResponElimina
  46. Hola a tots.

    Medi

    Activitat 1
    El dia 27 vaig sembrar les llavors de mongeta. El dia va 30 va germinar la que estava a la llum i el dia1 va germinar la que estava a les fosques. El dia 5 va sortir la primera fulla de la que estava amb llum i el dia 6 la que estava a les fosques. El dia 13 les vaig trasplantar i ja tenien fulla. La que està a les fosques ha crescut menys i de color blanc.

    Activitat 2
    Els arbres ens fan ombra.

    Activitat 3
    He sortit al carrer per anar al parc. He vist uns arbres petits i uns arbres més grans. No son tots iguals, tenen fulles i no estan florits pero els tarongers tenen taronges. He vist tarongers, palmaeres, xiprers i plataners.

    Adeu companys i companyes

    ResponElimina