Comencem amb unes activitats de matemàtiques.
Bon dia!
Som la Laura i la Júlia. Primer de tot dir que esperem que estigueu treballant i aprenent molt, ens trobem en una situació complicada però sou unes valentes i uns valents i ho esteu fent molt bé! Us trobem molt a faltar!
L’activitat que us presentem avui, es tracta de resoldre un problema de matemàtiques, i a més a més, també treballarem la comprensió lectora, ja que el problema s’ha de llegir bé i entendre perquè haureu de respondre unes preguntes.
Som la Laura i la Júlia. Primer de tot dir que esperem que estigueu treballant i aprenent molt, ens trobem en una situació complicada però sou unes valentes i uns valents i ho esteu fent molt bé! Us trobem molt a faltar!
L’activitat que us presentem avui, es tracta de resoldre un problema de matemàtiques, i a més a més, també treballarem la comprensió lectora, ja que el problema s’ha de llegir bé i entendre perquè haureu de respondre unes preguntes.
Us trobareu amb un qüestionari, el que heu de fer es seguir els passos com feu sempre amb els problemes de matemàtiques:
1r. Llegir l’enunciat del problema per tal d’entendre´l i poder-lo explicar amb les vostres paraules.
2n. Encerclar les dades.
3r. Subratllar la pregunta i encerclar les paraules sobre què ens pregunten (patates, euros, llavors...) i també si alguna ens dona la pista per triar l’operació: total (suma), quants en queden, quants ens sobren, quants en falten (resta).
4t. Escriure l’operació
5è. Escriure el resultat.
6è. Revisar tot el que heu fet
En aquest cas heu de respondre un qüestionari: primer heu de posar el vostre nom i cognom, després heu de marcar la resposta correcta de cada pregunta. També haureu d’escriure algunes respostes!
Penseu bé les respostes i quan les hagueu contestat i després d’haver-ho revisat, podeu clicar a enviar i ja ho tindreu! Sabem que sereu molt capaços i capaces de fer-ho molt bé!
LINK AL QÜESTIONARI:
Per acabar us demanem que us inventeu un problema de suma o resta, el que més us agradi, i que l’escriviu als comentaris!
Qualsevol dubte que tingueu el podeu deixar a comentaris o enviar un correu a lopeznolasco.laura@gmail.com o julialopezg12@gmail.com
Teniu fins el dia 11 de maig per enviar-nos les respostes i els problemes.
Una abraçada molt gran!
Laura i Júlia
Continuem amb unes activitats de medi.
ACTIVITAT 1. Segur que molts de vosaltres haureu plantat les llavors de llegums que us vam proposar fa uns dies.Us volem demanar que ens expliqueu com van creixent aquestes plantes, si observeu alguna diferència entre les que estan dins de l’armari i les de fora, si es van complint les hipòtesis que vau plantejar, si aneu anotant les dates dels canvis i qualsevol altra cosa que us hagi cridat l’atenció. Podeu explicar-lo escrivim frases a la llibreta o un petit text i també en els comentaris del bloc. També podeu enviar alguna foto al correu de les senyoretes.
ACTIVITAT 2. Continuant amb el tema de les plantes, avui parlarem una mica sobre els arbres i la importància que tenen en la vida de les persones, dels animals i del planeta.
Aquí teniu l’enllaç a un vídeo on es parla dels arbres i dels molts beneficis que ens proporcionen.
https://www.youtube.com/watch?v=Qol3OMRwkac
Si heu prestat molta atenció, haureu d’escriure, a la llibreta, 2 frases explicant diferents utilitats dels arbres, i després les podeu publicar en els comentaris del bloc. Per exemple:
Els arbres donen aixopluc i aliment als animals.
ACTIVITAT 3. A la nostra ciutat hi ha molts arbres per tot arreu. Quan surtis a passejar presta molta atenció als arbres que hi vegis perquè hauràs d’escriure, a la llibreta i també en els comentaris, un petit text explicant el lloc exacte on els has vist (a la vorera, al parc...), con són, si tots són iguals, si tenen fulles, si estan florits, si coneixes el nom d’algun, o qualsevol altra curiositat que t’hagi cridat l’atenció. Si vols pots fer un dibuix ben bonic.
No us oblideu d’escriure la data, començar les frases amb majúscula i acabar amb un punt i fer bona lletra amb un llapis afilat. Si utilitzeu un full en blanc, podeu fer línies amb un regle.
Esperem que tots i totes estigueu molt atents i atentes a la natura que aneu trobant al carrer del vostre barri o ciutat.
Úrsula i Encarna
Matemàtiques:
ResponEliminaEl Biel té una caixa amb 13 ninos petits i avui el pare n'hi ha portat 4 més. Quants ninos té el Biel en total?? Em fet una suma 13+4= 17 ninos.
Molt bé el problema Biel!
EliminaProblema de mates:
ResponEliminaTinc 30 pilotes i li regalo 6 al meu veí, quantes me´n queden?
L´operació 30-6= 24 pilotes que em queden
Molt bé el problema Èrik!
EliminaMARC LACRUZ
ResponEliminaMATEMATIQUES
D’aqui poc serà el meu cumpleanys faré 7 anys. Els meus pares em regalaran 10 Monstertruck, els meus tiets 5 Monstertruck i els meus avis 7 Monstertrucks més. Quants Monstertruck m’han regalat?
ACTIVITAT 1
Les llavors que vam plantar al terrat el tronc és petit i les fulles de color verd.
Les llavors que vam plantar dintre l’armari el tronc és molt gran i les fulles de color groc.
ACTIVITAT 2
Las raices són como unes manos que sujetan el suelo.
A través de las hojas hacen la fotosíntesis.
ACTIVITAT 3
A la nostra ciutat a la comunitat on visc, hi ha un petit parc on hi ha diferents arbre:
Hi ha dos pins molt grans, que medeixen com tres pisos amb fulles verdes i tenen uns petits pinyons.
Hi ha 5 arbres amb les fulles verdes i unes flors de color blanc.
Molt bé Marc,un problema amb un enunciat ben llarg llarg.
EliminaEls científics quan fan les hipòtesis també s´equivoquen.
Molt bé l´explicació sobre les activitats.
Úrsula
ACTIVITAT MATEMÀTIQUES
ResponEliminaProblema
- Si tinc 20 caramels i me'n menjo 12, quants em queden?
OPERACIÓ: 20-12= 8, em queden 8 caramels.
Molt bé el problema Jan!
EliminaACTIVITATS MEDI
ResponEliminaActivitat 1
- Les nostres llavors ja tenen fulles.
- La que no tenia llum va treure arrels primer, no es va complir la meva hipòtesis.
- La vaig treure de la llum perquè no es morís.
- Ara és mas gran que la que tenia llum.
Activitat 2
- Els arbres ens aporten oxigen per poder respirar.
- Els arbres ens donen ombra per protegir-nos de la calor.
Molt bé Jan. Ja saps treballar com ho fan els científics, primer formulen una hipòtisis i després veuen si s'ha compert o no, com en el teu cas.
EliminaLes frases de les utilitats dels arbres estan molt ben escrites.
Una abraçada.
Bones:
ResponEliminaSóc l´Alma Puerto hem enviat el formulare de matematiques.
El nostre problem és_
- La Carla està a casa i porta 4 nines; l´Alma ve de la seva habitació i porta 2 nines més que li dona a la Carla per a que pugui jugar. Quantes nines té ara la Carla per a poder jugar?
4 + 2 = 6
La Carla té 6 nines per jugar.
MEDI:
La planta que te llum creix molt més poquet a poquet que la que esta a la foscor.
La meva hoptesi no s´ha complert. hem fet fotos dels dies i els estats de les 2 plamtes que enviarem per correu,
Activitat 2:
Molts animals utilitzen les fules des arbres per poder alimentar-se.
A la terra hi han molts arbres; però no són suficients.
Salutacions i abraçades.
Alma Puerto 1ºb
Molt bé el problema, l`enunciat,l´operació i la resposta a la pregunta.
EliminaNo passa res, si la teva hipòtesi no s´ha complert, als científics també els hi passa.
Ja he vist les fotos de les plantes.
Úrsula
PAU MIR
ResponEliminaPROBLEMA DE MATEMÀTIQUES
El dissabte vaig fer un partit de bàsquet, jo vaig fer 10 canastes i l'altre equip en va fer 8. Quantes canastes vam fer en total?
Operació: suma, 10+8= 18 canastes
Molt bé el problema Pau!
EliminaHola!Soy David!
ResponEliminaMATEMATICA
En un arbol hay 38 manzanas.
Cuantas quedaran si cojo 15?
38-15=23
MEDI
Gracias a los arboles comemos frutas.
Los arboles nos da el oxigeno que es imprescindible para nuestra salud. La primera actividad todavia no la hemos hecho.
38-15=23
Correcte l´enunciat del problema, l`operació però no està prou ben feta la resposta, és necessari dir que és, 23 ?
EliminaLes frases de Medi estan bé.
Recorda que has d´intentar fer-ho en català.
Úrsula
Hola, la meva hipòtesi de les plantes no s´ha cumplit,ja que han sortit abans les plantes del got que tenia sense llum dins d´una caixa. Ara us enviaré la foto dels 2 gots.
ResponEliminaFrases dels arbres:
- Las personas obtenemos madera de los árboles
- La fotosintesis se realiza con el carbono y la clorofila
Molt bé Èrik has treballat com els científics i has vist que no s'ha compert la teva hipòtesis. De vegades les tornen a plantar i a veure si aquesta vegada surten. En les properes activitats ja explicarem què ha passat amb les plantes, per què unes creixen i unes altres no.
EliminaLes frases de les utilitats dels arbres estan muy bien esritas.
Una abraçada!
matematiques:
ResponEliminaEl Carlos tiene 12 caramelos y le da 7 a Juan. ¿Cuantos caramelos le quedaran a Carlos?
12-7=5
A Carlos le quedan 5 caramelos.
Medi:
Les meves plantes les miro tots els dies, i m'he donat conte que la planta que esta a la terrassa li estan sortin unes rametes verdes, pero la que esta dins l'armari solament te les arrels.
Unay Santiago
Molt bé el problema Unay. Continua observant les plantes a veure com creixen.
EliminaEstic molt contenta que treballis cada dia, no t'oblidis la lectura.
Una abraçada!
Matemàtiques:
ResponEliminaEl meu pare m.ha comprat 9 xuxes i la meva mare me n.ha comprat 4. Quantes xuxes tinc en total?
9+4=13 xuxes.
Molt bé el problema Ariadna!
EliminaHola soc la dulce
ResponEliminaja hem acabat el questionari , ara manarem per correu les operacions que hem fet al questionari.
El problema es.
Tinc 7 joguines, la mare em compra 12 i el meu pare 20 joguines mes.
Cuantes joguines tinc?
7+12+20 = 39
Tinc 39 joguines
Molt bé el problema de matemàtiques Dulce!
EliminaMEDI,activitat 2:
ResponEliminaEls arbres ens donen fruits.
Quan fa calor busquem l.ombra dels arbres.
Molt bé les frases!
EliminaM'agrada caminar a l'ombra dels abres.
ResponEliminaA prop de casa meva que n'hi ha molts abres de fruita.
Aitana tenia 5 pomes i el seu germa tenia 10 pomes i la mare porta 20 pomes . Quants pomes tenen ara ?
5+10+20=35
Mol bé les frases i el problema Sara!
EliminaMartí Estopà.
ResponEliminaMATEMATIQUES
En Jaume té 8 anys, el Éric té 11 anys. El seu pare té el doble dels anys que tenen el Jaume I el Éric junts.
Quants anys té el pare?
11 + 8 = 19
19 + 19= 38
El pare té 38 anys.
MEDI
-Els arbres agafen l'aire brut i el converteixen en oxigen.
-Els arbres fruiters donen fruita.
Martí! quin problema més difícil. Molt bé.
EliminaLes frases estan bastant bé.
Úrsula
Hola! sóc la Carla. Envio el problema;
ResponEliminaHi havia una vegada 3 neses: l'Ona, l'Alma i la Carla, que van anar al bosc dels unicornis. Cada una portava un sac, en el qual hi havien 5 pomes a cada un. En arribar al bosc, van poder veure 3 unicornis. De sobte van veure una fada i van deixar els sacs a terra. Els unicornis van aprofitar i se'n van menjar 1 poma cadascú. Quantes pomes quedaràn als sacs, en total??
resposta: 15 pomes en els sacs- 3 pomes menjades= queden 12 pomes en total
Molt bé Carla, has aprofitat el problema per escriure un mini conte.És correcte!
EliminaCONRAD MATES
ResponEliminaTINC 90 GALETES,AL MIGDINA LA MARE ES MENJA 50,DESPRÉS EL GOS S'EN MENJA 30 I A LA TARDA EL PADRÍ EN PORTA 25,
QUANTES GALETES TINC PER A BERENAR?
ADEUU
90 - 50 = 40
Elimina40 - 30 = 10
10 + 25 = 35 GALETES PER BERENAR
Caram Conrad quin problema més difícil!
EliminaMolt bé, estic molt contenta.
Úrsula
Berta Conesa:
ResponEliminaMatemàtiques:
Tinc 10 euros i me ´n he gastat 6 amb cromos de la lliga. Quants euros em queden?
10-6= 4 euros
Molt bé el problema Berta!
EliminaCarlota Conesa :
ResponEliminaMAtemàtiques ;
M he comprat 18 xiclets de maduixa, i la meva amiga Clàudia m´en ha regalat 6 .Quants xiclets tinc en total?
18+6= 24
Carlota has pensat un bon problema.
EliminaUna abraçada.
Úrsula
Medi/Activitat 3:
ResponEliminaAvui he sortit a passeig. He anat al bosc i he vist pins i moltes flors. He vist margarides i calèndules de color taronja. També he vist roselles.
Molt bé Ariadna i el dibuix també m'ha agradat. Quina sort que hagis passejat pel bosc, segur que has respirar aire ben pur. Si que coneixes noms de flors!
EliminaUna abraçada!
Hola,
ResponEliminaPROBLEMA MATEMÀTIQUES:
M'he comprat 9 superzings i he perdut 2. Quants superzings me queden?
9-2= 8 superzings
Hola Martí has escrit molt bé el problema però has de repassar el resultat de la resta. Ànims que estàs molt treballador!
EliminaUna abraçada!
Hola,
ResponEliminaProblema de matemàtiques.
He fet 6 problemes de matemàtique i 4 els he resolt bé. Quants n'he resolt malament?
6-4=2 malament.
Molt bé el problema, Àlex!
EliminaRespostes Medi.
ResponEliminaEls arbres expulsen oxigen.
Els arbres donen recer a algun animals.
M'agrada passejar pels Camps Eliseos perquè hi ha arbres de moltes maneres.
El que més m'agrada és el plataner perquè dóna molta ombra, és molt alt i té un tronc enorme.
Hi ha un a l'entrada que té un forat on es poden amagar animals. També m'agraden els castanyers i a l'octubre sempre agafarem castanyes.
-HIPÒTESI
Les llenties que vam plantar i estan al sol han crescut molt, ja surten del got.
Les que vaig deixar dins de l'armari, sol ha crescut alguna però estan molt lletges.
De moment es compleix la hipòtesi.
Molt bé Àlex, m'han agradat molt les teves respostes. Quina sort tenir els Camps Elisis a prop de casa i poder passejar! Ja coneixes el nom d'alguns arbres i saps com són i quines utilitats tenen.
EliminaEstàs treballant com els científics i comprovant les hipòtesis, en el teu cas s'estan complint. A veure que expliquen els teus companys i companyes.
Una abraçada!
MEDI:
ResponElimina1-ELS ARBRES DONEN MOLT OXÍGEN
2-ELS ARBRES ENS DONEN OMBRA
Molt bé Carla, recorda els punts finals de les frases!
EliminaHola,
ResponEliminaACTIVITAT 2 MEDI:
-Els arbres amb la fotosíntesis donen oxigen.
-Els arbres disminueixen la contaminació de l'aire.
Adéu!!!
Molt ben escrites aquestes frases Martí!
EliminaUna abraçada!
MATEMÀTIQUES
ResponEliminaL’Helena té 12 xuxes i el seu germà també en vol. l’Helena se’n menja 10 i li dona una al seu germà petit. Quantes li queden? 12-10-1=1
MEDÍ
Activitat 2
Els arbres ens donen ombra.
Sense els arbres no podem viure porque ens donen oxigen.
Chloe 1B
EliminaMolt bé Chloe, has pensat un bon problema.
EliminaLes frases de Medi també estan força bé.
Un abraçada
Úrsula
Bon dia!
ResponEliminaSóc l'Eladi, aquí us deixo les meves activitats:
ACTIVITATS MEDI
Activitat 1
- Les nostres llavors que estaven a la llum van treure arrels, ara ja tenen tija, fulles verdes i flors i alguna mongeta. Us envíem una fotografia.
- Les nostres que no tenia llum i estaven tancades a l'armari algunes van treure arrels, tenen tija, però la diferència és que les fulles s'han tornat de color blanc...
Activitat 2
- Els arbres ens donen ombra per protegir-nos del sol.
- Els arbres ens aporten oxigen per poder respirar.
ACTIVITAT MATEMÀTIQUES
PROBLEMA DE MATEMÀTIQUES
L'altre dia vam poder sortir al carrer una hora a fer activitat física, i la meva germana va fer 9 km amb patinent, jo vaig fer 13 km amb bicilceta i els meu pare va fer 7 km caminant darrere nostres. Quants km vaig fer més que la meva germana? I què el meu pare?
SOLUCIÓ: RESTA.
13-9= 4 km més que la meva germana.
13-7= 6 km més que el meu pare.
Molt bé Eladi, si que han crescut les teves plantes! Has fet unes bones observacions. Els propers dies ja explicarem les diferències entre les dues plantes i el perquè. Les frases estan ben construides i ben escrites. En quant a la pregunta del problema de matemàtiques t'has enrecordat d'aquell tipus de problemes, una mica més complicats, de més què o menys què i està ben resolt. Et felicito! Continua treballant tan bé com fins ara.
EliminaUna abraçada!
Medi:
ResponEliminaActivitat 1.
La planta que tenim al sol ha crescut molt, es de color verd i té moltes fulles.
La que tenim a l'armari esta mes lletja, es color blanc i mes petita i te poques fulles.
Les vam plantar el dia 28/04/2020.
El dia 30/04/2020 vam veure alguna arrel i el dia 04/05/2020 tenia alguna fulla.
Activitat 2: Els arbres ens donen molts fruits.
Els arbres son bons per la salut.
Molt bona observació de les plantes Biel! A les properes activitats ja explicarem el perquè creixen d'aquesta manera. Les frases estan ben escrites i construides. Continua treballant així de bé i no descuidis la lectura.
EliminaUna abraçada!
Hola.
ResponEliminaSoc Nikolas.Matematiques
El Roc té 12 caramerls.El seu amic li menja 5.Quants caramels li queda al Roc?
12-5=7
Li queda 7 caramels.
Molt bé el problema Nikolas!
EliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola soc l'Aaron Hernández.
ResponEliminaMates:
La mare m'ha comprat 11 chupa-chups, ja m'he menjat 5. Quants em queden?
Resta: 11-5=6.
Medi:
Els arbres donen molta ombra.
Els arbres donen Fruita.
Molt bé el problema i les frases Aaron, m'alegro de parlar amb tu. Continua treballant molt.
EliminaUna abraçada!
Hola sóc la Maria.
ResponEliminaActivitats de Medi:
1.Vam plantar mongetes i llentilles. Les plantes del armari estan seques. Les del balcó son altes i verdes.
2. Els arbres donen aliments i fusta.
També redueixen la contaminació.
3.He vist un arbre al parc. Era alt i tenia les fulles grans i verdes.
Molt bé Maria, guapa, què contentes estem la senyoreta Maite i la senyoreta Encarna perquè treballes molt!
EliminaUna abraçada molt forta!
Hola! sóc la Iria
ResponEliminaMATEMÀTIQUES
El meu problema inventat: Tinc 42 Pinypon action i he perdut 12. Quants em queden?
RESTA: 42 - 12= 30
Em queden 30 Pinypon action.
MEDI
1. La planta de la foscó ha crescut més ràpid que l'altra, s'ha fet molt alta.
Les fulles de la planta que li dona la llum és de color verd, i la de la foscó és més clara.
Les meves hipòtesis no s'han complert ha passat tot al revés.
2. Els arbres donen oxigen.
Els arbres donen fusta, fruites i ombra.
Molt bé el problema i les frases Iria. De vegades es compleixen les hipòtesis i d'altres vegades no, com en el teu cas. Continua cuidant tan bé les plantes.
EliminaUna abraçada!
Hola soc Yassir.
ResponEliminaMedi: activitat 1,
He plantat llavors de llenties y mongetes i he quedat sorpres al veure que no han crescut com pensava.Ara estan a la terrasa totes verdes i molt grans.
Activitat 2;
Els arbres son importants pels éssers vius i pel medi ambient.
Hi ha arbres que ens donen fruita i arbres que sol tenen fulles per fer ombra.
Matematiques
El Yassir té 69 cromos de fútbol .Col•loca 62 cromos dins de l'album.Quants cromos li queden per col•locar.
69-62= 7
Solucio.Queden 7 cromos per col•locar.
Molt bé el problema i les frases. Me n'alegro molt que cuidis tan bé les plantes i quina sorpresa que vas tenir en veure com creixien. Continua treballant tant com fins ara.
EliminaUna abraçada!
Bon día!Nikolas
ResponEliminaFrases dels arbres
-Són fonamentals per una vida sana.
-Atrapan el CO2,un dels factors que fa que provoqui el augment de temperatura a tot el planeta.
M’agrada passejar pels Camps Elisis perque hi ha molts arbres i em recordo de quan vam anar tota la classe i ens heu explicat la importància dels arbres.
Molt bé Nikolas, estic contenta que vegis la importància i utilitat dels arbres. Quina sort que tens de poder anar a passajar als Camps Elisis i que te'n recordis de les sortides amb els teus companys.
EliminaUna abraçada!
MATEMÀTIQUES
ResponEliminaL'Adrià ha inventat aquest problema:
Tinc 16 cromos i en Gerard me'n dóna 16 més. Quants en tinc en total?
16+16=32 cromos.
En total tinc 32 cromos.
Molt bé Adria, Has pensat un problema ben bonic i ben resolt.
EliminaUna abraçada
Úrsula
MATEMÀTIQUES
ResponEliminaLa Clàudia vol celebrar la seva festa d'aniversari. Ha inflat 8 globus, però se li n'ha rebentat 2. Quants globus li queden?
Operació: 8-2=6
Solució: Li queden 6 globus
Molt bé el problema, Clàudia!
EliminaMedi. Activitat 3.
ResponEliminaHem vist arbres a darrera de l'escola i davant del metge. Tots eren grans i feien molta sombra.
Els arbres de davant del metge tenien les fulles grans i tenien unes boletes, n'hem obert una i tenia una floreta groga dins.
Els arbres de darrera l'escola eren fulles mes petites i no hem vist cap flor.
Molt bones observacions Biel, ja veus que la ciutat està plena d'arbres i ben variats. Continua observant-los quan surtis a passajar.
ResponEliminaUna abraçada!
ACTIVITAT 1: Fa dos dies vam plantar les llavors i amb aquest poc temps, ja hem pogut observar que les llavors que hem tancat a dins l'armari, comencen a germinar, mentre que les de fora encara no ho han fet. L'Adrià havia hipotetitzat que no creixeria res de les llenties i el seu pare pensava en canvi que només creixerien les que els hi tocava el sol, però cap de les dues hipòtesis s'han complert i hem aprés que creixen més ràpid les que no els hi toca el sol.
ResponEliminaACTIVITAT 2:
-Els arbres serveixen per a fer ombra.
-Els arbres impedeixen que la terra sigui arrossegada pel vent i la pluja.
ACTIVITAT 3: Avui a la tarda hem observat els arbres de la vorera i els del parc. Tots són alts i grans, i més o menys del mateix tamany. Tots tenen fulles però només els del parc estan florits. Els de la vorera es diuen plataners.
Adria, ja veus que per saber si una hipòtesi està bé, és necessari fer l´experiment, moltes vegades ens emportem moltes sorpreses.
EliminaHas fet unes activitats molt corectes.FELICITATS
Úrsula
1. ELS ANIMALS NECESSITEN ELS ARBRES PER A VIURE
ResponElimina2. HI HA ANIMALS QUE VIUEN ALS ARBRES
Laura, molt correctes les teves frases.
EliminaÚrsula
Bon dia!
ResponEliminaDijous dia 7 vam plantar llavors de rucula, i el diumenge ja havien crescut! tant les de fora com les de dins.
Les diferencies que observem són:
-Les de dins han crescut més que les de fora
-La tija i les fulles de les dins són blanques tirant a grogues, mentre que la tija i les fulles de les de fora són de color verd
Dissabte també vam plantar fesols dins d’un pot de iogurt amb cotó fluix i avui mateix han germinat. Ens ha sorprès perquè hem tingut més èxit amb les de dins que amb les de fora.
Chloe Garcia
Chloe, que contenta estic que hagis plantat les llavors i vegis com van creixent, tu ves observant-les.
EliminaÚrsula
MEDI
ResponEliminaACTIVITAT 1
El dia 29 d'abril vaig sembrar pipes de girasol. Les que tinc al balcó han sortit totes i són de color verd. De les que tinc a l'armari només n'ha sortit una i és de color blanc.
ACTIVITAT 2
Els arbres ens donen fruits.
En un dia de calor els arbres ens donen ombra.
ACTIVITAT 3
Ahir vaig anar amb la mare al bosquet urbà del meu barri. Vaig veure molts arbres: pi blanc, pi pinyoner, lledoners, alzines i ametllers. Uns tenien les fulles rodones, altres allargades i altres en forma de punxes, com el pi. També he vist que els pins tenien pinyes que són els seus fruits.
Molt bé Clàudia, jo no he vist mai com són les plantes de pipes de girasol, ja m'enviaràs una foto. Les frases de les utilitats dels arbres estan ben escrites.
ResponEliminaQuina sort tenir el bosquet a prop i poder anar a passejar! Coneixes el nom de molts arbres i has fet unes bones observacions. Felicitats!
Una abraçada!
Matemàtiques
ResponEliminaLa Jana tenia 10 caramels i la seva amiga li va donar 5 més. Quants caramels te la Jana en total?
Operació 10 + 5 = 15
Resultat = 15 caramels
Hola a tots.
ResponEliminaMedi
Activitat 1
El dia 27 vaig sembrar les llavors de mongeta. El dia va 30 va germinar la que estava a la llum i el dia1 va germinar la que estava a les fosques. El dia 5 va sortir la primera fulla de la que estava amb llum i el dia 6 la que estava a les fosques. El dia 13 les vaig trasplantar i ja tenien fulla. La que està a les fosques ha crescut menys i de color blanc.
Activitat 2
Els arbres ens fan ombra.
Activitat 3
He sortit al carrer per anar al parc. He vist uns arbres petits i uns arbres més grans. No son tots iguals, tenen fulles i no estan florits pero els tarongers tenen taronges. He vist tarongers, palmaeres, xiprers i plataners.
Adeu companys i companyes