dimarts, 12 de maig del 2020

1r - GODÀS A CASA - EDUCACIÓ EN VALORS - LES EMOCIONS.


 

Bon dia a totes i a tots!

Començarem amb aquest vídeo sobre algunes de les emocions que podem sentir.


“LA HISTORIA DE MIMO Y LAS EMOCIONES”


 

https://www.youtube.com/watch?v=gtXFA7vP8oo


ACTIVITAT 1.

Si has estat molt atenta o atent, hauràs de escriu a la llibreta i en els comentaris del bloc una llista de les emocions que surten en el somni de MIMO. 
LA IRA


Després de parlar de l’alegria i de la tristesa, avui parlarem d’una altra emoció: LA IRA

La ira, també té uns altres noms com la ràbia o l’enuig, apareix per exemple quan les coses no surten com volem, quan algú no ens tracta bé o quan ens sentim amenaçats per alguna cosa o alguna persona.

Començarem amb aquest vídeo titulat “VAYA RABIETA” amb la història d’un nen que no ha tingut un bon dia i s’ha enfadat molt. Com s’ho farà per calmar-se?











Per poder treballar l’emoció de la ira, podem seguir alguns d’aquests passos:



  • Parar-se a pensar abans d’actuar: Comptar fins a 10 ens ajudarà a pensar i a no descarregar la ràbia.
  • Demanar que ens deixin sols una estona per buscar el motiu pel qual estem enfadats i amb qui.
  • Respirar tranquil·lament imaginant-te que ets en un lloc que t’agrada molt (la platja, el camp, la placeta...)
  • Parlar amb la persona que t’ha molestat per comunicar-li com ets sents i què necessites. Això sí, sense cridar ni insultar.
  • Descarregar la ràbia: es pot colpejar un coixí fins que aquesta sigui més petita, fer un dibuix d’allò que ens ha fet enfadar i després estripar-lo...Demanar ajuda a un adult per solucionar la situació.


RECORDA: Si hem dit alguna cosa malament, quan se’ns passi aquesta ràbia, hem de demanar perdó i ... una abraçada ben forta!!!


ACTIVITAT 2.


Segur que durant aquests dies de confinament ha hagut estones en què us heu enfadat amb els pares, germans o germanes o amb alguna situació que no us ha agradat.

Doncs ara haureu d’escriure, a la llibreta o en un full, 5 situacions per contestar aquesta pregunta:


Jo estic enfadat o enfadada quan...

Després publica una d’aquestes situacions als comentaris i explica què has fet per sentir-te millor (he anat a l’habitació una estona, he cridat, he respirat profundament, he fet un dibuix i l’he estripat...)


Per acabar, aquí teniu un conte molt bonic que també parla de les emocions:


“PAULA I EL SEU CABELL MULTICOLOR”





35 comentaris:

  1. Educacio ens valors. Les emocions:
    Activitat 1:
    - la tristesa.
    - la por.
    - la rabia.
    - el fastic.
    - l'alegria.
    Activitat 2:
    Jo estic enfadat quan no puc sortir-me amb la meva i per sentir-me millor vaig a l'habitacio fins que hem calmo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Biel, has trobat totes les emocions que surten al vídeo.
      Molt bona estrategia la que fas servir quan t'enfades.
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Hola a tots,
    Activitat 1:
    Al vídeo havia vist les següents emocions:
    La ràbia, l'alegria, la tristesa, la por i el fàstic.

    ACTIVITAT 2.
    Jo estic enfadada quan:

    - Els meus pares no em deixen fer lo que jo vull

    i espero a que se´m pasi.

    Adeu a tots i totes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Júlia, has trobat totes les emocions del vídeo.
      La teva estrategia que utilitzes està molt bé i segur que t'ajuda a reflexionar i veure que no sempre podem fer el que volem.
      Una abraçada!

      Elimina
  3. ACTIVITAT 1
    - Tristeza
    - Miedo
    - Furia
    - Asco
    - Alegria

    ACTIVITAT 2
    Jo estic enfadat quan.....
    - No em compren una joguina.
    - He de fer els deures.
    - No puc jugar amb la tablet.
    - No puc anar a casa de la yaya.
    - Perdo a la consola.
    Quan estic enfadat perquè perdo a la consola, l' apago i em tranquil·litzo parlant amb el pare.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Jan, has trobat totes les emocions del vídeo.
      La teva estratègia de parlar amb el pare està molt bé.
      Una abraçada!

      Elimina
  4. Bon dia a tothom!
    ACTIVITAT 1:
    -Tristesa
    -Por
    -Alegria
    -Furia
    -Fàstic
    ACTIVITAT 2:
    -Jo estic enfadat quan faig una cosa i no em surt be

    Totes les paraules i les 5 frases les he posades a la llibreta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Èrik has trobat totes les emocions del vídeo.
      Ja em diràs què fas per deixar d'estar enfadat.
      Una abraçada!

      Elimina
  5. Bon dia! Sóc la Maria.
    1. Tristeza
    Miedo
    Furia
    Asco
    Aelgria

    2. Jo estic enfadada quan vaig a dormir. Ploro una mica i després dormo.
    També quan el meu germà m'agafa les joguines o quan no vaig a comprar amb els pares.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Maria, guapa has trobat totes les emocions del vídeo.
      Està molt bé plorar quan t'enfades perquè així et tranquil·litzes. Has de tenir paciència amb el teu germanet.
      Una abraçada de les senyoretes Maite i Encarna!

      Elimina
  6. Hola soc l'Aaron.

    Miedo, tristeza, alegría, asco, furia.

    Jo m'enfado quan es hora de deixar la tablet i quan no em deixen fer el que vull. Per qué em passi faig un crit, ploro I despres em tranquilitzo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Aaron, has trobat totes dels emocions del vídeo. Molt bona la teva estratègia per deixar d'estar enfadat.Ja saps que no sempre podem fer el que volem.
      Una abraçada!

      Elimina
  7. Ariadna Martínez Sansa12 de maig del 2020, a les 18:14

    Actividad 1

    Llista d'emocions:
    - Tristesa
    - Por
    - Rabia
    - Fàstic
    - Alegria

    Actividad 2

    Jo m'enfado quan la mama marxa a treballar i nosaltres ens tenim que quedar a casa, per que s'em passi pensó en els dies que tindrá festa i així em tranquilitzo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Ariadna has trobat totes les emocions que surten al vídeo. Molt bona estrategia la que fas servir pensant en coses alegres i que vulguis estar amb els pares.
      Una abraçada!

      Elimina
  8. Bones:
    Sóc l´Alma.

    Activitat 1.
    - Tristeza
    - Miedo
    - Furia
    - Asco
    - Alegria

    Activitat 2:

    Jo estic enfadat o enfadada quan...

    - la Carla hem molesta.
    - s´acaba la bateria de la tablet.
    - la Mama me diu que faci la migdiada.
    - he de recollir les joguines de la Carla.
    - He de fer els deures abans de sortir de casa.

    -- Quan m´enfado molt hem fico a plorar i vaig a la Mama a dir-li i ella parla amb mi i casi sempre m´ajuda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Alma, has trobat les 5 emocions del vídeo.
      No t´has d`enfadar sovint, ja saps que les coses milloren si es parlen, fas molt bé de comentar-ho amb la mare, però sense plorar.
      Fina aviat

      Elimina
  9. Hola, sóc la Berta; les emocions són:
    - la tristesa.
    - la por.
    - la rabia.
    - el fastic.
    - l'alegria.

    M'enfado:
    quan m'apaguen la tele.
    quan no em deixen veure el gat de la veïna
    quan toco les coses de la mama
    quan no puc anar a casa dels meus amics
    quan no puc anar a casa l'avi pel coronavirus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Berta, has trobat totes les emocions del vídeo.
      Has explicat les situacions en què esàs enfadada, ara et falta dir què fas per no estar enfadada.Ja m'ho diràs.
      Una abraçada!

      Elimina
  10. Hola, sóc la Carlota; les emocions són:
    - la tristesa.
    - la por.
    - la rabia.
    - el fastic.
    - l'alegria.

    M'enfado:
    quan m'apaguen la tele.
    quan no em deixen veure el gat de la veïna
    quan toco les coses de la mama
    quan no puc anar a casa dels meus amics
    quan no puc anar a casa l'avi pel coronavirus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carlota, has trobat les 5 emocions.
      No t´has d´enfadar, parlant es podem arreglar les coses, a vegades hem d´esperar per poder-ho solucionar,com el cas de anar a veure als avis per culpa del coronavirus. A poc a poc tot s´arreglarà.
      Un petonet!

      Elimina
  11. Hola,

    ACTIVITAT 1:
    - Furia
    - Alegría
    - Asco
    - Tristeza
    - Miedo

    ACTIVITAT 2:
    Jo estic enfadat quan:
    - l'Aran me pren la tablet.
    - faig una cosa i no em surt bé.
    - perdo als jocs.
    - l'Aran m'enreda quan jugo.
    - perdo les joguines.

    Quan m'enfado molt ploro i protesto, els pares me diuen que me tranquil.litzi, que pensi i ho solucionarem i em quedo més tranquil.

    Adéu!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Martí, has trobat totes les emocions del vídeo.
      molt bona estratègia per deixar d'estar enfadat i tranquil·litzar-te.
      Una abraçada!

      Elimina
  12. Hola!Soy David!
    Actividad1
    1 alegria
    2 furia
    3 tristesa
    4 asco
    5 miedo

    Actividad 2
    Yo estoy enfadado mas cuando tengo que dejar el tablet o cuando me se apaga la tele.

    ResponElimina
  13. Bon dia David, has trobat les 5 emocions. No t´has d`enfadar per aquestes coses, els pares saben quanta estona has de poder-la utilitzar i veure la televisió.
    I que fas per fer-te passar l`enfado?
    Un petonet

    ResponElimina
  14. .
    HOLA SOC LA DULCE:
    ACTIVITAT 1
    IRA
    TRISTEZA
    ALEGRIA
    ASCO
    MIEDO
    ACTIVITAT 2
    JO ESTIC ENFADADA QUAN...
    NO PODIA SORTIR AL CARRER PERO HE ANAT A JUGAR AMB LES JOGUINES.
    LA MARE NO EM DEIXA JUGAR AMB EL MOVIL PERO HEM PARLAT COM ELS GRANS I HEM DECIDIT FER PINTACARAS O JOCS.
    ESTABA ENFADADA PERO DESPRES ESTIC FELIç.

    ResponElimina
  15. Molt bé Dulce, has trobat totes les emocions en el vídeo.
    M'agrada molt la manera que tens per deixar d'estar enfadada, sobretot quan parles amb els pares i busques altres activitats per fer.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  16. Sóc el Martí Es topà.
    Activitat 1
    Ràbia
    Ira
    Tristesa
    Alegria
    Fàstic o alguna
    Por

    M'enfado cuan no me deixen jugar a la tablet o la consola... Crido... Em tumbo al llit... Ploro... Però al final un entenc i faig una altra cosa.

    ResponElimina
  17. Molt bé Martí, també has trobat les emocions en el vídeo.
    Has d´entendre que solament pots jugar amb la tablet o amb la consola una estona i sempre amb el permís dels pares. Ja veig que desprès de la rabieta ho entens i et calmes.
    Un petonet!

    ResponElimina
  18. Hola, sóc el Marc Mezcua!

    Activitat 1:
    Les emocions que surten al vídeo són:
    - Ràbia
    - Ira
    - Tristesa
    - Alegria
    - Fàstic
    - Por

    Activitat 2:
    - M'enfado quan la Nerea m'obliga a sortir en algun vídeo perquè a mi no m'agrada Però ho parlem i ens perdonem.

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Marc has trobat les emocions al vídeo. Recorda que la ràbia també es pot dir ira.
      M'ha agradat molt com ho fas per deixar d'estar enfadat, parlar i perdonar.
      Una abraçada!

      Elimina
  19. Hola soc Yassir
    Activitat 1:he encontrado La tristesa ,miedo, asco, alegria, furia -enfado.

    Activitat 2:Jo estic enfadat quan....
    No em deixen el móvil .
    No juguen amb mi.
    No surto al parque.
    No vui fer el que em demanen.
    No aconsegueixo el que vui.

    Per sentir me millor quan estic enfadat vaig a mi habitació i a vegades ploro.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No he apuntado el Ascó a la activitat 1.
      Una abraçada

      Elimina
    2. Molt bé Yassir, has trobat les emocions al vídeo.
      Fas molt bé quant t'enfades i vas una estona a l'habitació a pensar i tranquil·litzar-te.
      Una abraçada!

      Elimina
  20. hola soy Siana
    actividad 1:
    la tristeza
    el miedo
    la furia
    la alegria
    actividad 2:
    yo estoy enfadada cuando mi mama me hace comer berduras pero a mi no me gustan mucho.me lo como todo y me voy a mi habitacion.

    ResponElimina
  21. Muy bien Siana, has encontrado las emociones del vídeo pero te has olvidado el asco.
    Me parece muy bien que comas verdura aunque no te gusten mucho.
    Continua trabajando mucho.
    ¡Un abrazo!

    ResponElimina