dijous, 26 de març del 2020

2n - PROPOSTA D'ACTIVITATS "GODÀS A CASA"

Este jueves os proponemos un par de actividades de Castellano y Matemáticas.
Para que nos nos olvidemos de la lengua castellana en estos días de confinamiento os he preparado algunas actividades en modo de juego . Vamos a revisar el vocabulario de las profesiones con este link: 
Para poder empezar esta actividad clickad en comenzar.
una vez dentro tenéis que escribir la profesión 
Ahora vamos a practicar un poco de gramática. ¿ Quién se acuerda de los nombre comunes y propios? Pista : ¿Cuáles se escriben en mayúscula? 
Haz click en el tipo de nombre que te indique la actividad. ¡OJO va cambiando, no todo el rato te pide de marcar el mismo tipo de nombre! 
Espero que os hayáis divertido haciéndolos 
Y para acabar os enviamos el siguiente problema:
En una carrera popular se han apuntado 345 personas. Hay 247 mujeres. ¿Cuántos hombres se han apuntado? 
Haced vuestros cálculos y podéis publicar en los comentarios cómo lo habéis resuelto y qué resultado os ha dado. También podéis escribir un problema inventado por vosotros para que lo resuelvan vuestros compañeros y compañeras. 
¡Hasta pronto! 
Ramona, Silvia y Jose 

1r - PROPOSTA D'ACTIVITATS "GODÀS A CASA"

Benvolguts nens i nenes i famílies:

Hola de nou, avui us proposem que jugueu a aquest joc de
matemàtiques que us permetrà practicar les operacions de
suma i resta. Aquí teniu l’enllaç:
Igualmente os proponemos una actividad en castellano.
Podéis ver y escuchar esta canción titulada: “Los sonidos de la
primavera” en este enlace:
Después si vais a este nuevo enlace podréis hacer actividades
de lectura comprensiva sobre muchos temas, pero hoy solo nos
centraremos en el tema de la primavera.
Y para acabar una adivinanza:
Alegran el campo
con sus colores
Perfuman el aire
con sus olores.
¿Qué son?    Las... 

Podéis publicar, en los comentarios, la respuesta a esta
adivinanza y si queréis podéis escribir otra adivinanza
para que la resuelvan vuestras compañeras y compañeros. 

Us trobem molt a faltar: Úrsula y Encarna

dimecres, 25 de març del 2020

1r i 2n - PROPOSTA D'ACTIVITATS "GODÀS A CASA"

Hola alumnes i famílies,

Com ja sabeu, i seguint amb la proposta d’activitats que podeu fer a casa, avui us plantejarem
activitats d’Educació Física, anglès i música.
Recordeu que si voleu podeu fer comentaris a les propostes que nosaltres us plantegem
o també ens podeu explicar què feu vosaltres a casa, si dediques una estoneta del dia a
estar en forma, si d’alguna manera manteniu el contacte amb la llengua anglesa o si la
música continua formant part del vostre dia a dia.
Els/les mestres de música, Educació Física i d’anglès, també volem tenir notícies vostres.
Fins aviat!!

A continuació us adjuntem la proposta d’Educació Física d’aquesta setmana, que és un repte motriu que és diu "MOU-TE!" 
Són reptes per realitzar d'activitat física durant aquests dies de confinament a casa, sols o amb altres membres de la  família, en espais reduïts i sense material.
Recordeu que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana realitzar pels...
- Infants i adolescents: 60 minuts d'activitat física cada dia de la setmana.
- Persones adultes. 30 minuts d’activitat física almenys cinc dies a la setmana.

També és important recordar que heu de descansar un mínim de 8 hores diàries, seguir unes pautes d'alimentació saludable i no dedicar excessiu temps als dispositius electrònics.

Us adjuntem també un decàleg d'hàbits saludables.

Cliqueu a la imatge del vídeo i ja podeu començar el repte de la setmana!

Esperem que us agradi la proposta !

Mestres d'Educació Física de l'escola



Hello everybody!
In English, we offer you two different proposals, one for the first grade students and another one for the second grade students.
- 1st level: we suggest you go to the last entry on the school’s English blog to watch videos that will help you to revise all the vocabulary you have been working in class.
- 2nd level: you also have to go to the English blog where you will find a link with games to review and remember all the vocabulary you have been working related to the house: parts of the house, furniture that we find there…
We hope you will like the proposals and remember that you can access the English blog any time to remember and review songs, videos, stories, games, vocabulary…
Enjoy it! 
We would like to read your comments!

Hola a tothom!
En anglès, us fem dues propostes, una per a primer i una altra per a segon.
- A primer, us proposem que aneu a la darrera entrada del bloc d’anglès de l’escola per tal que visioneu els vídeos que us ajudaran a repassar el vocabulari que heu estat treballant a classe.
- A segon, caldrà que aneu també el bloc d’anglès i veureu que a l’enllaç que us proposem trobareu jocs per repassar el vocabulari que heu anat treballant entorn a la casa: les seves parts, el mobiliari que hi trobem , etc…
Esperem que us agradin les propostes i recordeu que al bloc d’anglès hi podeu accedir sempre que vulgueu per tal de recordar, repassar… cançons, vídeos, jocs, vocabulari…
Esperem els vostres comentaris! Que us ho passeu molt bé!



També us volem fer arribar activitats de música, ja que cantar, ballar… ens fa estar més contents i ens omple d’alegria.

Us proposem aquestes dues activitats per aquesta setmana:
PRIMER: Amb aquesta activitat repassareu les notes que hem estat treballant al pentagrama.Si us engresqueu us convido a que proveu altres activitats de la mateixa web.
Col·loca les notes la sol mi al seu lloc al pentagrama 
SEGON: Amb aquesta activitat escoltareu el so de cada nota i la identificareu al pentagrama, feu la de 3 i 4 notes. Recordeu que podeu assajar les cançons que hem estat treballant per a la Trobada de Balaguer. També podeu provar altres activitats de la mateixa web.

Agafa les notes en el pentagrama amb aquest divertit joc!
Gaudiu molt de la música aquests dies i de la família.

dilluns, 23 de març del 2020

2n - PROPOSTA D'ACTIVITATS "GODÀS A CASA".




Estimades famílies,

Estem vivint una situació excepcional, però volem seguir en contacte amb tots i cadascun de vosaltres. El Bloc del Cicle Inicial és l’eina de comunicació que hem decidit utilitzar per seguir connectats.

Durant aquests dies a casa teniu l’oportunitat d’aprendre, repassar i practicar les taules de multiplicar de diferents formes i maneres. Des de l’escola us proposem fer-ho en forma de joc espacial, on podreu fer avançar la vostra nau encertant les multiplicacions que us proposin. Animeu-vos a participar en aquesta cursa matemàtica, podeu jugar contra l'ordinador però també contra els vostres companys de segon!

Cliqueu en el següent enllaç…. I que comenci la carrera!


Si feu clic en aquest enllaç trobareu una altra proposta que us fem per repassar les multiplicacions. Podeu participar en diferents nivells i quantitat de preguntes. Al final de cada ronda trobareu els encerts i les errades que heu fet. Ànims i practiqueu força!


A més a més, us convidem a continuar practicant la lectura i l’escriptura en tot moment, per aquest motiu, us demanem que seguiu el Quadern de Lectura amb “El Dragón Regadora”.


D’altra banda, aviat arribarà l’hora de preparar el poema de Sant Jordi. Aquests dies a casa ens permeten llegir molt i buscar idees per al vostre poema. Us proposem un joc.

Aquests quatre poemes busquen un títol. Segur que cadascú de vosaltres pot imaginar-ne un. Us convidem a escriure les vostres propostes als comentaris d’aquesta notícia al bloc així com a que ens expliqueu com esteu i què esteu fent aquests dies a casa vostra.


POEMA 1
Jo veig un pallasso
tocant el trombó;
un altre li clava
un cop de bastó.
Darrera la reixa
passeja el lleó
i juga a les cartes
amb el domador.

Text: F. Bofill, A. Puig, F. Serrat

POEMA 2
Nit estiuenca,
nit de calor.
L’herba s’asseca, però jo, no.
Com més fa calda,
més bé jo estic;
ella rondina, i jo, ric..., ric!...

Joana Raspall

POEMA 3
Salut i alegria.
Jo sóc l'elefant
el forçut més gran
que la terra cria.
Per plans i muntanyes duc al meu davant
la trompeta, dansant
entre dues banyes.

Josep Carner (Fragment)

POEMA 4
Animal de cos menut
i de llom tot geperut
que amb diligent mossegada
es cruspeix una arengada.
Tot el dia menja i jeu
i de nit fa “marrameu”.

Lola Casas

Esperem els vostres comentaris i desitgem que tots i cadascun de vosaltres estigueu passant aquests dies de la millor manera possible.

Ben aviat ens retrobarem a l’escola i seguirem treballant tant o més com sempre ho fem!

Fins aviat!

Sílvia i Jose

1r - PROPOSTA D'ACTIVITATS "GODÀS A CASA".
















Benvolgudes famílies i nens i nenes,

Estem vivint una situació excepcional, però volem seguir en contacte amb tots i cadascun de vosaltres. El Bloc del Cicle Inicial és l’eina de comunicació que hem decidit utilitzar per seguir connectats.

Durant aquests dies a casa teniu l’oportunitat de repassar moltes de les coses que hem anat aprenent durant el curs per tal de no oblidar-les.

Us proposem que totes les activitats que aneu fent en una llibreta o en diferents fulls, les aneu guardant per tal de fer-ne un recull i, en tornar a classe, poder-les ensenyar als companys i companyes com si es tractés d’un petit diari on, a més a més, podeu afegir dibuixos, fotos... de tot el que aneu fent.

Cada matí podem començar a treballar de la mateixa manera que ho fem quan arribem a les classes que és escrivint i llegint la data. Així que us posem un enllaç per veure els dos vídeos de la Damaris Gelabert per repassar els dies de la setmana i els mesos de l’any que tant us agraden.

https://www.youtube.com/watch?v=4atoVE3t-yo&vl=es

https://www.youtube.com/watch?v=ukRuUKW9ek0

Ara haureu d’explicar als pares com els treballem a la classe: diem els dies de la setmana ordenadament començant pel dilluns o cap a endarrere començant pel diumenge o endevinar quin dia és: si avui es dimecres, ahir va ser? i demà serà? I el mateix amb els mesos de l’any.

A més a més, us convidem a continuar treballant practicant la lectura diària del vostre quadernet, els pares us poden fer un dictat de paraules, escriure 2 frases amb algunes d’aquestes paraules. Recordeu fer molt bona lletra amb un llapis amb molt bona punta i començar amb lletra majúscula i acabar amb un punt.

Us deixem una plantilla per si la voleu fer servir:

https://drive.google.com/file/d/1KXDgcLz8FBU2ketcChRoq39tkSM_3xAa/view?usp=sharing

Ben aviat ens retrobarem a l’escola i seguirem treballant tant o més del que sempre fem!

Fins aviat!

Úrsula i Encarna

dilluns, 9 de març del 2020

2n - ENS VISITA L'ESCRIPTORA SUSANA PEIX.




Avui hem rebut la visita de l'escriptora Susana Peix, autora d'un dels llibres que hem estat llegint durant aquest curs al Pla Lector: "Perill al Bosc".

Hem pogut fer-li moltes preguntes entorn tot el que suposa escriure un llibre. Ens ha respost amb molta paciència i hem descobert el procés que ha seguit per escriure més de 40 llibres. També ens ha explicat que és bibliotecària de professió i que li agrada tant llegir perquè de petita li costava i es va proposar llegir molt cada dia, tal i com hem fet nosaltres durant aquest curs.

Al final ens ha explicat un secret sobre el seu proper llibre i ens ha dedicat un exemplar per la biblioteca de l'escola. Ha estat una visita molt excepcional!

Moltes gràcies Susana!

diumenge, 8 de març del 2020

1r - CONSELLS PER TENIR CURA DELS 5 SENTITS. LES NENES I ELS NENS DE PRIMER HAN REBUT LA VISITA DE LA DOCTORA GEMMA CARRÉ, MARE DE L’ALUMNA CARLA GAYA CARRÉ DE 1r A.


Divendres al matí va venir a la nostra escola la mare de la Carla Gaya Carré de 1r A, que és doctora, a fer una xerrada sobre com tenir cura dels nostres sentits. Aquesta activitat ens ha servit de cloenda del projecte que hem estat treballant durant aquest trimestre l’alumnat de primer sobre “El cos humà i els sentits”

La Doctora Gemma Carré va preparar un power point molt interessant i divertit sobre la cura dels sentits. La seva explicació va ser molt entenedora i, a més a més de repassar el que ja sabíem, vam aprendre moltes coses noves.

Amb aquesta notícia, totes les nenes i els nens de primer així com les senyoretes volem donar-li dels gràcies per la seva col·laboració en el nostre aprenentatge.

Moltes gràcies Gemma!!!

A continuació podreu veure algunes fotos sobre aquesta activitat.